Annons:
Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1402 ggr
Coffeas
10/23/14, 11:06 AM

WW i Prag

Skulle vara lite intressant å se vilka nordiska katter som nu är på väg till Prag för den stora utställningen där. Så har ni några uppgifter på det så skriv gärna det här!

Annons:
Djungelkottens
10/25/14, 7:18 PM
#1

Vi har fyra!!! svenska burmor nominerade, hurra! (Totalt är fjorton burmor nom.)

Stjärnviks Divine Caipora, BUR n, ungdjur

Pia-Pizzi’s Early Dawn, BUR a, kastrat hona

Xsava Magic Valley, BUR c, junior

Globetrotter’s Fontana, BUR g, kastrat hona

Håller tummarna stenhårt för dem i morgon.

Coffeas
10/25/14, 10:35 PM
#2

Det gör vi verkligen!!! Heja heja!!

Djungelkottens
10/26/14, 3:48 PM
#3

Vi har tre World Winner's bland de nominerade burmorna.

Oscar (Mr Gus) Dandre&Cats, BUR b, bästa vuxna hane, Ryssland
Alba Regia Barnabee, BUR n, bästa vuxna hona, Ungern tror jag
Lindows Anando, BUR d, bästa kastrat hane, Danmark

Ingen svensk burma vann titeln denna gång men alla nom. katter är vinnare! Närmast WW-titeln av våra svenska burmor kom en underbar brun hona - Stjärnviks Divine Caipora.

Ett stort Grattis till alla deltagande burmor med ägare!

Sarah-S
10/26/14, 4:10 PM
#4

Så roligt med burmaframgångar 😃

Jag känner mig lite extra stolt över nom på Stjärnviks Divine Caipora ❤️ vars mamma jag fött upp. Stort grattis till ägare/uppfödare Sara
(dessutom bor ju helsyster Joya, Stjärnviks Divine Athena, här hemma)

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

grandma
10/26/14, 8:02 PM
#5

Ja jättestort grattis till alla  vinnare först och främst och sen alla nominerade svenska burmor. Det var jättespännande att följa det live.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

ilgaliljenberg
10/27/14, 12:15 AM
#6

Jätteroligt att så många burmor var på panelen! Precis som förra året i Danmark. Då hade vi 4 st World Winners och nu 3 st, nästan samma antal.

Jag tycker att det är väldigt trevligt att Stjärnvik's Caipora gick så bra, hon var den som var närmast titeln av de svenska burmorna då lilla fina Caipora är en svag linje avel på Tintomara's burmor, dvs längre bak i stamtavlan finns två kullsyskon SW'04 & EC Tintomara's Caesar, DSM och Tintomara's Carmencitas på fars resp mors sida i stamtavlan. Mamman till dessa två är EP & EC Tintomara's Zunny Girl, DSM som nu har hunnit att bli 15 1/2 år gammal.

Nu skall vi inte debattera avel här, utan gör det i så fall på ny tråd!

Kan tolkas som avundsjuka……

Annons:
ilgaliljenberg
10/27/14, 12:22 AM
#7

Vidare måste jag säga att Alba Regias uppfödning är beundrasvärd! Förra året i Danmark var det två kull syskon som blev WW vinnare och ytterligare en ur denna uppfödning som blev WW 13.

WW 14 var det en vuxen brun hona alba Regia Barnabee som blev WW och

Mr Gus vuxen choklad hane, har som pappa en creme hane Alba Regia Gustav, som blev WW 13.

Dessutom fanns flera Alba Regia burmor som både NOM och BIV så man kan lugnt hävda att Alba Regia var den burmauppfödare som hade största framgången på detta WW 14, precis som förra WW 13.

Upp till toppen
Annons: