Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 1023 ggr
[cicoccabim]
2014-10-31 17:43

funderar på kattkompis

Jag har en liten tjej som jag tror behöver en kompis. Hon är till hälften siames, och är således nyfiken, aktiv, påhittig och med mycket egen vilja.

Jag tror att en burma skulle kunna passa henne, och mig. Hur skulle ni beskriva rasen, och vad ska jag leta efter när jag börjar undersöka lite närmre?

Annons:
Trymheims
2014-11-01 07:52
#1

Din beskrivning av din kisse skulle lika gärna kunna användas för att beskriva en burma. Burman är även mycket social och brukar vara lätt att lära. Jag har själv haft en halvoriental tillsammans med mina burmor tills för några månader sen då vi var tvungna att låta honom slippa sina smärtor. Jag har nu en renrasig orientaltjej som går superbra ihop med mina. Åldersmässigt skiljer det en månad på henne och min unga burmatjej och de gör allt tillsammans. Enligt min erfarenhet så skulle nog en burma kunna fungera för dig. Just nu finns det en burma som måste omplaceras akut (till Stockholmsområdet) på Burmaklubbens hemsida. Jag har även en annons som jag inte hunnit lägga upp än med en blå 10 mån kastrerad hona som måste omplaceras. (Om du kan tänka dig en äldre katt). Britta/Webmaster Burmaklubben

- Never argue with an idiot; he will drag you down to his level and beat you with experience -

[cicoccabim]
2014-11-01 08:01
#2

kan du skicka bild och lite info till mig om 10-månaders honan? Min tjej är nu 15 månader, och börjar komma ut sina tonår, så det går nog lättare att få henne att acceptera en kompis nu (gjorde ett försök med en hittekatt i hennes ålder, för några månader sedan, och de fungerade inte alls ihop- inte samma aktivitetsnivå eller lekhumör). PM:a mig?

Sarah-S
2014-11-01 18:29
#3

Jag har en vuxen kastrerad hane på 2 år och en kattunge på 4 mån till salu.
Min hemsida hittar du på www.madabout.se

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: