Annons:
Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 1003 ggr
burmamys
3/27/15, 11:50 AM

En billigare bird är också en bird!

Idag plockade jag fram en billigare Da Bird-kopia (26 :-) som jag beställde tillsammans med klösträdet. Hade inte riktigt fattat poängen men tyckte den här var ju lika billig som en vanlig vippa så varför inte?🙂

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/kattvippor_och_kattspon/250766

Nu vet jag vad skillnaden är - Den här flyger ju som en riktig fågel! Både rörelsen och ljudet var så nära en riktig fågel att både Simon och Saga blev hysteriska, och kastade sig handlöst med vilt uppspärrad blick efter stackars pippin…! 😮

Skarpare bilder än såhär fixar tyvärr inte min mobil med den farten på katterna… ! Jag är nu helt övertygad om att även Simon skulle klara sig utmärkt på att jaga fåglar! Tummen upp

Annons:
Sarah-S
3/27/15, 3:22 PM
#1

Da Bird är mycket poppis och jag får stänga in delar av min kattgrupp när det ska lekas annars är risken stor att de skadar varandra i uppståndelsen

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
3/27/15, 4:15 PM
#2

Haha ja det kan jag absolut tänka mig! =D

grandma
3/28/15, 1:25 PM
#3

Jag får leka med den en och en för enligt min yngsta här hemma så är den bara hennes så hon morrar och fräser om Cupcake försöker sig på nåt.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Gelememos
3/28/15, 1:25 PM
#4

Da Bird är favoriten även hemma hos oss! :) När vippan är framme hackar katterna tänder, samt kastar sig handlöst över möbler och golv för att få möjlighet att "slakta" den. Tyvärr var kopian mycket kortlivad här (efter 2 dagar hade de tuggat sönder den) så numera använder vi endast originalet som är väl värd sitt lite dyrare inköpspris. Mina små djungelkatter rekommenderar varmt refillen "Fur fun" som kallas för "Flygande råttan" hos oss. Den är dessutom tuggvänlig 😉http://www.kattkompaniet.nu/kattleksaker/da-bird/da-bird-fur-fun

burmamys
3/28/15, 1:49 PM
#5

Härligt! Misstänker att även jag blir tvungen att investera i originalet så småningom… Fur fun? Ja den ska jag kolla upp! =)

grandma
3/28/15, 1:57 PM
#6

Originalet håller inte heller så länge men man kan köpa refill när de slaktat fjädrarna. Såvida man inte glömmer den framme och de tuggar sönder gummibandet. 🤪😃

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
Sealle
3/28/15, 6:46 PM
#7

Aldrig hört talas om Da Bird förut .. kanske är värt att införskaffa. Dock blir min katt helt galen av vanliga fjädrar/kattspön så vet inte om vi är i behov av en som snurrar och låter också 😃

grandma
3/28/15, 10:49 PM
#8

Det är kul för kattägaren också.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
3/29/15, 11:56 AM
#9

Även dessa blir galna av vanlig fjädervippa, men birdie sätter igång jaktinstinkten ännu mer. Med vanlig vippa klara Simon av att vara artig och vänta lite medan Saga rusar och attackerar. 

Med bird försvinner det han bara SKA HA PIPPIN!!! 😡 Så då är det två katter som kastar sig hit och dit i allmänt kaos.  Simon väger ju mer än dubbelt så mycket som Saga och landar på fjädrarna med imponerande kraft! Båda svänger 180 grader i luften och gör fantastiska nummer så det gäller för mig att styra fjädrarna så katterna inte krockar! Instämmer absolut med Sarah att två katter är smärtgräns för en lek med bird… 🥵

Det som är annorlunda är alltså att fjädrarna sitter på snöre, och är riktade åt samma håll och utsvängda, så när man svänger med pinnen svänger fjäderknippan i bågar (tack vare det lite styva snöret) och då viner den genom luften så det låter som en glidflygande fågel. Vanlig vippa sitter direkt på pinnen, blir inte samma sak. 

Och ja, jag håller med grandma till 100% att det är absolut jättekul för ägaren också! Gäller bara att ha koll på de två pälsade projektilerna som far genom luften efter fjäderpippin…! 😂

Jag har dem i säkert förvar i klädkammaren. Säkert utom när matte glömmer att stänga dörren ordentligt… Ooops…!😮

burmamys
3/29/15, 11:58 AM
#10

Tycker bumble bee ser rolig ut! Någon som testat? Flyger den eller…?

http://www.kattkompaniet.nu/kattleksaker/frenzy/frenzy-bumble-bee-refill

Upp till toppen
Annons: