Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 900 ggr
burmamys
2015-12-01 13:43

Saga upptäcker snön

I våras började Saga gå på promenad först efter att snön hade smält. Igår kom den första snön för denna vinter, som faktiskt låg kvar och bildade ett skirt gnistrande täcke bara någon centimeter djupt och med skare.

Jag hade släppt ut katterna på balkongen på morgonen, så Saga kanske kom ihåg att det var kallt idag och att det fanns något vitt på marken. Hon var ivrig att gå ut, hoppade upp på den svarta lådan och jamade, men när jag satt på henne selen och öppnat dörren hoppade hon upp på mina axlar och ville sitta där. Så jag gick nerför trappen med Saga på axlarna. Satte mig ner vid porten men hon ville sitta kvar. Gick till hörnet av huset där solen skiner så det är lite varmare, Sagas ögon var som tefat när hon såg allt det vita!😃

Satte mig igen, och nu hoppade hon ner för att undersöka marken. Saga krafsade och nosade, det här var verkligen mystiskt! Konstigt med det vita, kalla som krasar under tassarna… 🤔

Nä usch, blir ju kall på tassen! 🥶

Rundade hörnet och stod alldeles stilla och tittade, som förundrad….

Efter att ha begrundat utsikten en stund, vände Saga för att börja gå tillbaka. Jag satte mig ner för att erbjuda skjuts men nu fick jag inte bära! Nejdå, hon skulle absolut trampa på även om tassarna krasade och sjönk igenom skaren i varje steg. Muttrade lite över sakernas tillstånd och såg ganska lättad ut när vi gick in genom porten. 

Vad tycker era katter om snö?🤔

Annons:
Björksätter
2015-12-01 14:46
#1

Hubbe surade lite över att det var snö i hans kattgård men går ut ändå. Eller oxå sitter han kvar i luckan och tittar ut. Men han är inte helt nöjd, inte när det regnar heller.

burmamys
2015-12-01 19:13
#2

Låter som att Saga och Hubbe skulle kunna komma överens om detta med snö - inte roligt, men går att övervinna! Kan tillägga att hon var väldigt stolt och lite kaxig när hon kom in igen, som om hon övervunnit något riktigt läskigt! 😊

Upp till toppen
Annons: