Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 754 ggr
burmamys
2016-04-30 13:12

Sagas vårpromenader

Nu när det blivit lite varmare har Saga äntligen kunnat njuta av sina promenader! Vi har gått ut när vädret varit extra milt sedan början på mars. Här kommer några bilder från Sagas vårpromenader!

Första promenaden! Hon har ju mest "åkt taxi" i vinter men nu var det sol och nästan tio plusgrader så jag satte ner henne på asfalten utanför porten. Hon såg sig om och nosade, gick ett varv på innergården, och försökte stirra ner en fågel från ett träd! 😂 Men efter bara fem minuter ville hon gå hem igen.

Andra promenaden testade jag att sätta ner henne på andra sidan gården, men det var inte så populärt, hon såg lite orolig ut och identifierade snabbt i vilken riktning hon skulle gå för att komma hem igen!

Tredje promenaden, nu gick hon själv till gräsplätten utanför porten, nosade och var lite mer bekväm.😍

"Mmm ska bara se mig om lite…"

"Åh vad härligt med alla dofter!"

Fjärde promenaden började Saga bli mer bekväm och nyfiken och gå omkring utanför  lilla gräsplätten mitt emot porten. 🙂

"Dääär är ju lilla fågeln! Kom bara så ska jag äta upp dig!"

"Oj där är den där hunden igen!"

"Den där fågeln ska jag ha!"

Under denna vecka har jag märkt att hon slappnat av ordentligt och velat gå riktigt långt, precis som i somras!😃

"Vem bor här?"

"Är det där en fågel…?"

"Hmm undrar vem som passerat här…"

"Vänta nu var är våran dörr?"

Brukar ni ta era katter på promenad?🙂

Annons:
burmamys
2016-04-30 13:17
kara_murray
2016-04-30 21:10
#2

Tuffa Saga!!!❤ Det är ju mycket att spana på i utomhusvärlden

burmamys
2016-05-01 16:21
#3

Ja för Saga är det superspännande och väldigt roligt att få gå omkring och upptäcka omgivningarna!😍

Upp till toppen
Annons: