Annons:
Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 901 ggr
burmamys
4/30/16, 3:08 PM

Sindra lär sig gå i koppel

Sindra har fått ta på sig sele och gå i trapphuset varje gång som jag gått ut med de andra katterna. Turordningen är Simon sen Saga sist Sindra. De flesta gånger har Sindra velat gå ända ut till den stora världen utanför porten! I början använde jag en lina för att hon inte skulle känna något motstånd när hon rör sig. I början var ju allt nytt och lite läskigt, och hon blev väldigt trött av alla intryck!😍

Efter att hon varit ute några gånger har jag bytt till flexikoppel och det har fungerat fint!🙂

Nu håller vi på att träna på att komma när matte lockar (det går bra!) och att stanna när matte säger "uh-uh". Hon verkar förstå vad jag menar men ofta är det hon vill undersöka så spännande att hon bara måste fram och nosa lite först!😃

Än så länge blir det korta promenader. Idag var cykelstället väldigt spännande! 

Sindra rör sig mycket snabbare än Saga så det gäller att hänga med!😉

"Måste bara kolla vad det är för konstig sak det där…!"

"Och där är det någon som går förbi…"

"Vem är det som låter där borta?"

"Undrar vad som finns bakom där…?"

"Här vill jag gå! Kom nu!"

"Titta en sten som rullar! Den ska jag ta!"

Snart kommer nog Sindra också att börja gå långpromenader!😉

Annons:
kara_murray
4/30/16, 9:06 PM
#1

Vilken härlig promenad och vad kul att hon tycker om att gå på kattpromenad!!

burmamys
5/1/16, 4:15 PM
#2

Tack så mycket! Ja Sindra gillar alla former av äventyr!😃❤️

Björstorp
5/2/16, 1:54 PM
#3

Fantastiska bilder som vanligt! Fick du fixa lite med Puppia-selet eller är hon redan så stor att hon kan ha Small?

burmamys
5/2/16, 2:14 PM
#4

Tack så mycket! 😃 Sindra väger nu 2,90 kg ochär snart ikapp Saga som ju är 2,5 år och väger 3 kg. Både Saga och Sindra har storlek XS på sina Puppia soft harness.

Björksätter
5/2/16, 9:32 PM
#5

Här fastnar vi mest under samma buske med Nell. Hon sitter där och filosoferar och tuggar på lite grenar och spanar på allt som rör sig, stort som smått.

ilga
5/3/16, 1:04 AM
#6

Sindra tycks vara en framåt liten dam. ❤️ 😃

Annons:
burmamys
5/3/16, 2:34 PM
#7

Ibland önskar jag nästan att hon var aningen mindre aktiv, som när man ska göra sig i ordning på morgonen och får plocka ner busungen från dörren och från översta hyllan i klädkammaren eftersom hon är så snabb att jag helt enkelt inte hinner stoppa henne.🥵 Ja det är verkligen full fart och hon är helt orädd, inte ens dammsugaren är läskig!

Men hon är så underbar med sitt mjuka sätt när hon gosar in sig och hon är som ett plåster, ser mig i ögonen och piper och hoppar upp på axlarna från golvet när hon ser mig…!😍 Hoppas hon ger sitt underbara temperament i arv till sina framtida småttingar!

Johan-Metsäkansan
5/3/16, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kul att allt går vägen. Hon kommer förhoppningsvis lugna ner sig lite med åren. Hon är ju ännu ett barn. Syskonen hennes driver mig från vettet ibland också, särskilt Joker har en tendens att gå runt och pipa på en konstant när hon vill något. Pantteri är fortfarande hel och kan ha börjat bli könsmogen så vi måste tyvärr hålla honom från de fertila honorna, vilket han INTE tycker om. Men söt är han.

burmamys
5/3/16, 8:23 PM
#9

Åh vad roligt att få se en färsk bild på Pantteri, han är verkligen jättefin! ❤

burmamys
5/4/16, 12:45 PM
#10

Håller tummarna för att ni hittar en riktigt bra fodervärd, så han får bli pappa till en kull busungar. Vore ju toppen om både Sindra och Pantteri får föra sina unika gener vidare!😃

Upp till toppen
Annons: