Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 913 ggr
Björksätter
2016-07-19 19:03

Tack Hubbe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Hubbe fått somna in. Sista veckorna har han vandrat, jamat, gnagt bort päls och inte kunnat koppla av. Alla försök att få honom att må bätte har misslyckats. Han åt kortison men har inte svarat som förväntat på det. Smärtlindring har inte heller gett resultat och inte pepcid för magen. Min misstanke är att den njure som vi såg var dålig på ultraljud i maj har blivit sämre. Han har druckit vatten sista månaden vilket aldrig hände förut och sista veckan började han äta sin mat långsamt, vilket heller aldrig hände de förut. Han orkade inte med Nell och Sam heller utan var rätt aggressiv mot dem. Så istället för nya undersökningar tyckte vi det räckte nu och lät honom slippa lida mer. Nell saknar honom och letar. Vi saknar honom oxå. Trots att han bara var vår i lite mer än ett år så gjorde han ett djupt avtryck hos oss. Han var en mycket speciell katt med mycket karaktär. Men jag är glad att vi gav honom ett bra sista år där han nog mådde bättre än vad han gjort på länge.

Annons:
Silver83
2016-07-19 19:44
#1

❤️

burmamys
2016-07-19 19:56
#2

Så ledsamt, fick en tår i ögat när jag läste detta. Men jag har fullt förtroende för att ni fattat rätt beslut utifrån vad som var bäst för Hubbe. Jag har ju följt er kamp för att hjälpa denna speciella herre från ert första inlägg här och är verkligen djupt imponerad av ert engagemang. Han har alldeles säkert haft det tufft innan han kom till er, och kunde inte ha hittat bättre människor att bo hos. Väldigt bra också att ni såg till att skaffa sällskap till fina Nell i tid innan det blev dags att ta farväl av Hubbe. Samurai verkar vara en härlig kille och en perfekt lekkamrat! Även om det känns tungt nu så vet ni att Hubbe inte behöver lida mer, och ni har två underbara ungdomar att glädjas åt. Många kramar från oss ❤

Sarah-S
2016-07-19 20:41
#3

❤️

Ibland är att slippa lida den bästa gåva man kan ge sitt djur 🌺

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Dimocarpus
2016-07-19 21:52
#4

Många kramar till er från mig och Nani, usch, vilket beslut man får ta alltså. Sånt är livet. RIP Hubbe ❤️

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
2016-07-20 18:32
#5

❤️ Så tråkigt, men jag förstår att det var det bästa ni kunde göra för Hubbe.  Ni har verkligen varit helt underbara . Kram från mig,❤️

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

kara_murray
2016-07-23 14:23
#6

Vad tråkigt att ni fick ta bort vackra Hubbe. Det är bland det tuffaste beslut man någonsin måste ta när det gäller sina fyrbenta hjärtan !!!❤ Han slipper lida mer och han hade det bra hos er.

Annons:
thowal
2016-07-27 08:03
#7

Beslut som dessa är så jobbiga och när det gäller njurarna så kan det gå fort utför, lider med dig.

Upp till toppen
Annons: