Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 790 ggr
Dimocarpus
2016-07-26 11:53

Nanis dagbok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av de första upptäckterna i sitt nya hem: 1. akvarium. Här inne lockar de små färgglada rörande sak Nani där han försöker krafsa på glaset i hoppom att få leka med dem.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Dimocarpus
2016-07-26 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2. jag har upptäckt att han älskar solen. I det här exotiska vädret vi har nu, särskilt i vårt hem utan AC så älskar han bara att sovs i värmen.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
2016-07-26 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

3. "Tandborstning", han älskar att gnaga i revbenspjäll utan kött runt. Äter dock inte upp benet men så skönt att gnaga när det kliar i tandköttet.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
2016-07-26 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

4. Han är van med massage (säkert mitt "fel", nu vill ha flera gånger om dagen) han lägger sig på rygg och huvudet bakåt vilket han vill bli klappad. Tar jag bort handen när han inte är klar så lyfter han huvudet och lägger sig i samma pose igen 😂 Det är han som bestämmer när jag får sluta.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
2016-07-26 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Dimocarpus
2016-07-26 12:07
#5

Varför är bilden upp och ner, Sarah?

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2016-07-26 12:18
#6

Haha underbara bilder!😃 Särskilt Nanis massagepose känns väl igen här. 😉

Nu när det är så varmt håller sig mina missar i skuggan dock, det gäller srskilt Simon som har den tjockaste (tätaste) pälsen.😎

Även jag har akvarium och det fungerar utmärkt som katt-TV. Varning bara för att de kan bli så nyfikna att de gärna hoppar i när jag byter vatten… 😂Samtliga har hoppat i det stora akvariet (125 liter) och kastat sig ur med förskräckt min, frenetiskt tvättat sin akvariedoftande våta päls och sedan har de inte vågat göra om det.😕

Vet tyvärr inte hur man vänder bilden rätt i tråden, men när jag klickar på den så hamnar den i en egen flik och då är den rättvänd.👍

Annons:
Dimocarpus
2016-07-26 12:31
#7

Han är så rolig, "säger" verkligen till när han vill nåt. Jag har precis lärt mig hans olika mjau (helt min egen tolkning såklart). 

Han leker gärna i värmen och sover där trots att jag kan ju tycka det är rätt varmt men vet inte, han kanske längtar till sydostasien där hans förfäder är 😃

Än så länge har han inte kommit på hur man öppnar locket (vilket är inte så svårt men som tur är så är luckan liten så han kan inte hoppa i). Jag är rädd att det handlar om en tidsfråga innan han kommer på hur man "fiskar" (kan bara ana vad han och Linou kommer ha för planer när jag är på jobbet sen i augusti) 😃 Hahaha, tror det eller ej, jag råkade glömma stänga toalocket och han har hoppat i och jag har fått duscha honom (han var  lugn vilket förvånar mig) Han kanske tycker om att bada? 

Vilken tur, det ser så kul ut när bilden är upp och ned.  Ett flygande akvarium. 

Just nu får Nani två revbenspjäll utan kött att gnaga på i veckan. Det har funkat bra och han kan gnaga länge innan han tröttnar. 

Tycker det är svårt att fota hans ansikte då han hinner titta bort innan jag trycker på knappen.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: