Annons:
Etikett: utanför-Àmnet
LĂ€st 852 ggr
Dimocarpus
2016-09-18 22:11

Allt för en burma 😂

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag försöker jag laga mat, det Ă€r inte första gĂ„ngen Nani Ă€r med osv. Oftast vill han vara i min morgonrock men pĂ„ sistone har han slutar med det, sĂ€rskilt efter Linou anlĂ€nt. Men idag kom den gamla Nani tillbaka och vill krypa in i morgonrocken. Han Ă€r ju tyngre och lite större nu. NĂ€men, vad han mĂ„ste vara med 😂 Kurrar och Ă€r alltid nĂ€rvarande burma har jag. Han ska bara med! Älskade katt!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Dimocarpus
2016-09-18 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

NĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng hĂ€r sĂ„ kan jag visa upp min andra katt (ej burma), Linou. Ett av hennes intresse Ă€r att slappa pĂ„ stereo 😂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
2016-09-18 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

NĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng hĂ€r sĂ„ kan jag visa upp min andra katt (ej burma), Linou. Ett av hennes intresse Ă€r att slappa pĂ„ stereo 😂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2016-09-18 23:39
#3

Men oj oj sĂ„ söt Nani Ă€r i din morgonrock!😍 Han kikar fram som en liten kĂ€nguru, du hĂ„ller helt klart pĂ„ att fostra en riktig liten gospropp, vĂ€nta bara
! 😉 ❀ Roligt att fĂ„ se Linou, hon Ă€r ju jĂ€ttesöt nĂ€r hon vilar sĂ„dĂ€r lite elegant mot högtalaren! 😍 Är de alltid sĂ„dĂ€r lugna och snĂ€lla eller busar de ocksĂ„?

Dimocarpus
2016-09-19 17:07
#4

Hahaha, lugna, bara nĂ€r de Ă€r nyvakna och saknat matte annars Ă€r det full fart hĂ€r hemma. De har tagit sönder en vas och bitit i vissa kuddar/dynor sĂ„ att man ser lite tandmĂ€rken efter dem. De bĂ„de tvĂ€ttar och jagar varandra. SĂ€rskilt nĂ€r jag har varit ute med den ena och den andra tvĂ€ttar som bara den. Vi vet varför, alla mĂ„ste ju lukta likadant, Ă€ven matte kan bli tvĂ€ttat av Linou. Hon Ă€r den petantiska av oss, alla mĂ„ste tvĂ€ttas av henne hemma, Ă€ven mina gĂ€ster 😂 Hon fĂ„r lĂ€ra sig att alla inte Ă€lskar det. Inte lika medgörlig som hennes kompanjon Nani nĂ€r det gĂ€ller tvĂ€ttning.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
2016-09-19 17:33
#5

Kul att fĂ„ se lite mer av dina kissar men trĂ„kigt med vasen. Jag förankrar allting löst hĂ€r hemma med vit kludd.  Blomkrukor, ljuslyktor och annat fint som jag trots allt vill ha framme. Speglar och tavlor som de kan komma Ă„t sitter och med kludd dĂ„ en av dem (ingen nĂ€mnd ingen glömd) gĂ€rna gungar pĂ„ sĂ„na roliga saker. đŸ˜ƒ

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det Ă€r att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Dimocarpus
2016-09-19 19:49
#6

Bra tips dĂ€r Grandma! Han Ă€lskar att vara sĂ„ nĂ€rvarande som han kan. Linou ocksĂ„ sĂ„ jag har tvĂ„ assistenter jĂ€mt 😂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
burmamys
2016-09-19 21:18
#7

Hihi klart de mĂ„ste busa lite!😉 Tycker Ă€ndĂ„ det inte lĂ„ter sĂ„ farligt alls, verkligen snĂ€lla kissar du har. ❀ Simon tuggar gĂ€rna pĂ„ mjuka kuddar, och alla filtar av ull har fĂ„tt intressanta hĂ„l
 Samma om jag glömmer en tröja av ullmaterial framme. Hittills har jag bara lagt undan de kuddar Simon tuggat pĂ„ och bytt ut ullfiltarna mot filtar i microfleece. Gissar att Feliway pĂ„ kudden eller filten ocksĂ„ skulle kunna hjĂ€lpa? UtmĂ€rkt tips av grandma att sĂ€tta hĂ€ftmassa under krukor och prydnadssaker!

Dimocarpus
2016-09-20 17:50
#8

De Ă€r lĂ€ttsamma och jĂ€tte tillgivna. SĂ€rskilt Linou, hon mĂ„ste alltid sova pĂ„ min kudde bredvid mig, varje kvĂ€ll :) Nani Ă€r alltid med mig i alla mina sysslor, Ă€ven pĂ„ toan och duschen 😂 Det har faktiskt funkat med feliways pĂ„ mina möbler. De lĂ„ter bli helt! Jag har ocksĂ„ en ull gungstol. Det var som ett lockbete för Nani i början, efter massa spray med feliways sĂ„ lĂ„ter han bli den. Jag har Ă€ven en filt pĂ„ stolen som de kan fĂ„ sova pĂ„. Jag har tur med tvĂ„ st som funkar sĂ„ bra ihop. De leker, busar, tvĂ€ttar varandra (Linou Ă€r den mest pedantiska och Nani tar tacksamt emot sanering 😂) och sover bredvid eller pĂ„ varann.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
2016-09-23 19:28
#9

Varför blir bilderna sneda fast det stĂ„r "rĂ€tt" i min mobil? SĂ„ skumt! 

BĂ„da mina Ă€r förresten kĂ€nguruer, men Nani njuter mest av det tror jag. Hahaha
 Han Ă€r verkligen en myspropp, mattes bĂ€sta kompis đŸ˜ƒ

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2016-09-23 19:57
#10

Underbart att Feliway fungerar sĂ„ bra hos dig! 👍 Feliway fungerar fint hos mig ocksĂ„, trots att klöspĂ„len har hörnet pĂ„ grĂ„ soffan varit svĂ„rt att motstĂ„ en del dagar, sĂ€rskilt nĂ€r de leker jaga - jagas, men sedan jag sprayade med Feliway sĂ„ har de inte rört det! (innan klöspĂ„len blev den misshandlad flera gĂ„nger om dagen, av alla tre) HĂ€rligt att dina missar trivs sĂ„ bra ihop! Men jag hade Ă€rligt talat inte vĂ€ntat mig nĂ„got annat med tanke pĂ„ att bĂ„de burmakatter och thaikatter nĂ€stan alltid Ă€r vĂ€ldigt sociala av sig! 😉 Har inget bra svar om att bilderna hamnar snett för nĂ€r jag försöker lĂ€gga upp bilder med mobilen sĂ„ gĂ„r det inte alls. 😓 Med datorn dĂ€remot gĂ„r det bra och dĂ„ Ă€r de alltid rĂ€ttvĂ€nda för mig. 😊

Dimocarpus
2016-09-23 23:46
#11

Allting har gĂ„tt bra med mina pĂ€lsklingar. De pĂ„minner om varandra i sĂ€ttet de Ă€r och Ă€lskar nĂ€rhet. BĂ„da nĂ€ra varandra och mig. Linou Ă€r den som poke:ar mig nĂ€r jag Ă€r för mycket med mobilen och vill ha all uppmĂ€rksamhet och Nani Ă€r min gospropp som ber om massage och full av energi 😂 Vilka intelligenta djur de Ă€r! SĂ„ lĂ€nge bilderna Ă€r med sĂ„.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons:
Â