Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 872 ggr
burmamys
9/28/16, 1:01 PM

Sindra tränar balansen på balkongräcket

Sindra har en ny hobby. I samband med hennes löp så blev hon liksom extra kreativ och lärde sig massa nya tricks, alldeles själv! Ett av dem var att promenera eller snarare trava på balkongräcket!😎

Som ni ser har jag nätat balkongen med ett följsamt nylonnät, så det böjer sig fint under hennes tassar och om hon skulle vingla till så tar nätet emot henne. Så jag är inte orolig.🙂

Hon stod först på krukan där jag haft grurkplantan (nu ligger det en plastpåse och en kudde där, så det har blivit en tillfällig extrapall åt katterna) och tittade fundersamt mot balkongräcket. "Hmm, kanske bättre utsikt från räcket, jag kanske skulle ta och promenera lite där?" 🤔

Först hoppar hon upp på fågelskådarpallen och skuttar upp på räcket…

….och så promenerar hon längs räcket…

…stannar och kollar hur det egentligen ser ut hos grannen nedanför…

…och kollar in utsikten längs husväggen som också är svår att se ordentligt…

Simon och Saga tittade förundrat på, hur har hon lärt sig detta? 🤔

Sindra ser helt obekymrad ut och vänder på en femkrona…

…och så promenerar hon tillbaka och kollar lite extra på fåglarna i körsbärsträdet när hon ändå går åt det hållet…!

Saga har endast gått några steg på räcket, förra sommaren, och då tyckte hon tdet var lite läskigt. Hon har inte försökt igen.🙂

Simon har inte ens satt en tass på räcket! Simon tänker på sin säkerhet!👍

När Sindra tittat klart på fåglarna i trädet kliver ner på pallen, svänger runt och kliver upp igen!😃

För varje varv blev hon lite säkrare och snart travade hon längs räcket!😉

Sindra travar numera på räcket lite då och då, en del dagar verkar det nästan som att hon kör ett träningspass då hon travar fram och tillbaka 10-15 gånger innan hon tröttnar. Och ibland har hon bara suttit och tittat på balkongräcket, eller utsikten, en liten stund.🙂

Igår när vi kom hem från djurkliniken satte hon sig också och tittade en stund, och så gick hon in och brottades med Simon istället! Hon kanske var lite trött ändå efter vaccinationen. Brukar era katter gå på balkongräcket?🤔

Annons:
burmamys
9/29/16, 3:48 PM
#1

När Sindra bemästrat balkongräcket blev hon även modigare och började gå omkring och vända uppe på dörren, och kan numera hoppa ner själv från dörren. Antingen till stolen eller till den svarta skolådan vid ytterdörren där jag har mössor och vantar.

"Hej matte!"

"Undrar hur dörren sitter fast egentligen…"

"Hmm kanske lite långt att hoppa till akvariet…"

Det var lite enklare med bara Simon och Saga som faktiskt inte är fullt så äventyrliga av sig.  Det bor kanske en liten cirkuskatt i Sindra?😉

kara_murray
10/1/16, 5:38 PM
#2

Haha vilken liten busa Sindra är!!!❤ och så roligt att få ta del av hennes hyss och nya lärdomar!!!❤

burmamys
10/2/16, 4:01 PM
#3

Tack snälla!❤️ Ja hon är riktigt påhittig, den här tjejen!😉

Upp till toppen
Annons: