Annons:
Etikettrasstandard-och-färger
Läst 2035 ggr
Dimocarpus
9/29/16, 6:55 PM

Vikt på burmor

Hej! Hur mycket kan en fertil vuxen burmahane väga? Nani är 6 mån och väger starka 3,5kg. Vore kul att veta vart de kan stanna. Han känns redan stark och stabil i kroppen och gud vad han älskar att hoppa i höjder och tänker hur han ska fixa alla utmaningar. 😂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Johan-Metsäkansan
9/30/16, 12:17 AM
#1

Vår hane B vägde väl cirka 6-6,5 kilo som fertil. Vår nuvarande hane väger å andra sidan bara 4,8 kg.

ilga
9/30/16, 2:23 AM
#2

En gosse ur min 3:je A-kull vägde 3,4 kg nästan 6 månader. Så viktmässigt är de väldigt lika 😉

burmamys
9/30/16, 11:09 AM
#3

Nu är Simon visserligen kastrerad, men jag tror han har en bra vikt på 5,7 kg och ser slank och stark ut i kroppen. Vet inte om kastrering påverkar vikten annat än om katten börjar äta för mycket och blir överviktig?

Räkna med att han får sin höjd och längd innan han fyllt ett år, men att benstomme och muskelmassa sedan fortsätter att utvecklas och gör att han ökar i vikt tills han är omkring 1,5 - 2 år gammal.

Björksätter
9/30/16, 2:06 PM
#4

Min Sam som är 7 månader väger 3.8 kg, lika mycket som vår hona Nell som är 10 månader. Hubbe som vi hade innan var stor och han vägde 5.8 kg. Han var inte tjock då. Sam kommer troligen inte bli så stor, han stannar troligen enligt uppfödaren under 5 kg. Nell däremot blir en stor hona :).

yrsahed
9/30/16, 2:43 PM
#5

vår Galne Gunnar har sedan ha var 10 månader vägt 5, 2 kg . och det var hans idialvikt. det var bara muskler. men nu sedan ca 3 år tillbaks så ändrar han vikten ofta.

S*PascuumSilva's burmor
http://www.pascuumsilva.se

Dimocarpus
9/30/16, 8:34 PM
#6

Tack, vad härligt Ilga. Nani är super stabil, har inte vägt honom den här veckan men förra veckan var han faktiskt 3,5kg och han äter superbra och är superaktiv också. Jag dör, han börjar få sånt där "lejonhäng" på magen med lite längre hår. Han börjar bli "manlig" 😃

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Upp till toppen
Annons: