Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1181 ggr
Hundtassens
2016-10-23 21:13

Djurens akutbox

Hej! Jag och några klasskompisar håller på med ett UF företag. Vi driver företaget "djurens akutbox" som ännu är under uppbyggnad. Vi ska tillverka akutboxar för katt ,kanin och hund. Det kommer finnas t.ex kompresser och bandage, kolsuspension och mer men nu undrar vi vad ni kattägare tycker är extra viktigt att ha i lådan och ungefär vilken summa skulle ni vara beredda att betala för en sådan box? :) Denna "undersökning" gör vi för att anpassa produkten så mycket det går efter kundernas önskningar. Skriv gärna tankar, funderingar och förslag. :)

Annons:
burmamys
2016-10-24 15:13
#1

Roligt med UF! Jag jobbar som lärare på en gymnasieskola och har haft ansvar för och undervisat ung företagsamhet på min skola i flera år, för några år sedan. Tycker det kan vara en bra idé med akutbox, men kan vara klurigt att få ihop ett bra innehåll som passar både kanin och hund och katt, men ändå innehåller tillräckligt mycket för vardera djurslag för att det ska upplevas prisvärt för den som bara har ett av djurslagen. En del hundraser är ju ganska stora och behöver större bandage m.m. Personligen har jag koksalt, elastiskt bandage, kompresser, aloe vera gel, tassalva, Feliway (spray och sådan man sätter i eluttaget), kosttillskott Fortiflora och fästingborttagare hemma. Vätskeersättning kan nog också vara bra i en sådan box. Jag skulle vara beredd att betala typ 80-90% av den sammanlagda kostnaden av de saker jag har användning för. 😊 Lycka till med ert företag! 😊

Hundtassens
2016-10-24 17:04
#2

Förlåt för dåligt uttryck vi ska göra tre olika boxar, en till kanin, en till katt och en till hund. Det finns även olika storleker på hunboxarna pga att vi kommer behöva olika stora bandage. De andra boxarna håller vi på att fylla ganska bra medans vi klurar mer på katternas box :)

burmamys
2016-10-24 17:58
#3

#2 Okej vad bra att ni har olika boxar för olika djurslag! 👍 En annan sak som ni kanske redan tänkt på är att skriva om hur de olika sakerna i boxen ska användas, och gärna även en lathund för olika typer av olyckor eller händelser. Samt när man ska ringa veterinär! Har ni frågat på Katter iFokus? Andra kattsidor på iFokus som är hyfsat aktiva är Hittekatter iFokus, Huskatter iFokus, Norsk skogkatt iFokus, Perser iFokus, Ragdoll iFokus, Rexkatter iFokus och Siames iFokus. Men ni kanske har ställt frågan på de sidorna? 😊

Hundtassens
2016-10-24 18:22
#4

ja, vi har redan börjat skriva om de olika produkterna vi skickar med plus att vi skickar med ett häfte med de vanligaste åkommorna och förgiftningarna och vad man kan göra hemifrån plus att vi håller på att skriva på ett hlr häfte så djurägaren kan lära sig hur man utför hlr på sitt djur :) tack ska titta där :)

burmamys
2016-10-24 18:56
#5

Låter jättebra! Fick för mig att googla "första hjälpen kör katt" och hittade sådana på agriashop.se, zoo.se och veterinärbutiken.se, säkert fler sidor som jag inte kollade nu. Men ni har säkert redan kollat dem? Förlåt om det blir för mycket handledning, ni har ju er lärare. Lycka till!

Hundtassens
2016-10-24 19:04
#6

japp, vi har kollat dem och försöker dra inspiration men ändå göra något lite originellt av det :) ingen fara alls! Bara trevligt med handledning av "utanförstående" :)

Annons:
burmamys
2016-10-24 19:44
#7

Toppen, ni verkar ha bra koll!👍 Håller tummarna för att allt går bra! 😃

Hundtassens
2016-10-24 19:48
#8

tack så mycket :)

Hundtassens
2016-10-31 19:39
#9

Här kommer en liten enkät. Svara gärna på den så blir vår produktutveckling enklare :) https://sv.surveymonkey.com/r/Z8RGL7H

Hundtassens
2017-02-19 11:17
#10

Hade helt glömt att uppdatera här men boxarna finns nu på http://www.djurensakutbox.com.se/ Gå gärna in och titta på hemsidan hur färdiga resultatet blev! :)

Upp till toppen
Annons: