Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1181 ggr
Hundtassens
2016-10-23 21:13

Djurens akutbox

Hej! Jag och några klasskompisar håller på med ett UF företag. Vi driver företaget "djurens akutbox" som ännu är under uppbyggnad. Vi ska tillverka akutboxar för katt ,kanin och hund. Det kommer finnas t.ex kompresser och bandage, kolsuspension och mer men nu undrar vi vad ni kattägare tycker är extra viktigt att ha i lådan och ungefär vilken summa skulle ni vara beredda att betala för en sådan box? :) Denna "undersökning" gör vi för att anpassa produkten så mycket det går efter kundernas önskningar. Skriv gärna tankar, funderingar och förslag. :)

Annons:
burmamys
2016-10-24 15:13
#1

Roligt med UF! Jag jobbar som lärare på en gymnasieskola och har haft ansvar för och undervisat ung företagsamhet på min skola i flera år, för några år sedan. Tycker det kan vara en bra idé med akutbox, men kan vara klurigt att få ihop ett bra innehåll som passar både kanin och hund och katt, men ändå innehåller tillräckligt mycket för vardera djurslag för att det ska upplevas prisvärt för den som bara har ett av djurslagen. En del hundraser är ju ganska stora och behöver större bandage m.m. Personligen har jag koksalt, elastiskt bandage, kompresser, aloe vera gel, tassalva, Feliway (spray och sådan man sätter i eluttaget), kosttillskott Fortiflora och fästingborttagare hemma. Vätskeersättning kan nog också vara bra i en sådan box. Jag skulle vara beredd att betala typ 80-90% av den sammanlagda kostnaden av de saker jag har användning för. 😊 Lycka till med ert företag! 😊

Hundtassens
2016-10-24 17:04
#2

Förlåt för dåligt uttryck vi ska göra tre olika boxar, en till kanin, en till katt och en till hund. Det finns även olika storleker på hunboxarna pga att vi kommer behöva olika stora bandage. De andra boxarna håller vi på att fylla ganska bra medans vi klurar mer på katternas box :)

burmamys
2016-10-24 17:58
#3