Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 707 ggr
burmamys
2016-11-09 14:41

Party i lådan

Jag har haft gästrummet låst ett tag för att Sindra gärna öppnar byrålådorna och jag har haft massa saker i dem. Nu har jag rensat ur lådorna för att ge plats åt min kompis som ska vara här i helgen, och då lämnade jag dörren olåst.

Igår kväll satt jag och kollade på TV. Hörde hur Sindra hoppade på dörren ett par gånger och jamade klagande. Sedan rasslade handtaget till och så ljudet av en byrålåda som öppnas. Sedan ett gäng dunsar och ett energiskt krafsande. Nu var jag tillräckligt nyfiken för att gå dit. Detta är vad jag möttes av (ber om ursäkt för suddiga bilder):

Sindra hade alltså öppnat dörren och en låda i byrån, och bjudit in sina kompisar på lådparty! Tänk så snäll hon är!😉

Krafsandet kom från Simon, som försökte gräva sig igenom lådans botten!😂När det inte fungerade nosade han omsorgsfullt för att lokalisera problemet…🤔

Den glada partystämningen ledde till vilda kattrace kors och tvärs över soffor och bokhyllor så mattorna flög!🤪 Ni förstår säkert varför det inte är meningsfullt att ens försöka fånga dessa race på bild.

Någon timme senare var alla tre riktigt trötta och somnade sött i soffan.❤️

Brukar era katter ha party i byrålådorna?🙂

Annons:
Agafia
2016-11-09 15:25
#1

Vilka partylejon 😀

burmamys
2016-11-09 17:34
#2

Ja visst är de? 😉 Tack så mycket! 😊

Dimocarpus
2016-11-09 17:43
#3

Hahahaha….. Inte direkt party i lådan men mer party-i-garderoben och gärna klättra-uppför-mattes-favoritklänning-party. 😃

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2016-11-09 19:02
#4

#3 Hahaha! 😂 Särskilt "klättra uppför mattes favoritklänning" låter som ett jätteroligt party….! 😸

grandma
2016-11-10 20:20
#5

Var försiktig med att låta dem leka i byrålådan, En god väns byrå hade vält och alla katter var instängda men det kunde hänt värre saker . Tror det var en Ikeabyrå som egentligen måste förankras i väggen

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
2016-11-10 20:41
#6

#5 Tack för varningen, det här är visserligen en ikea byrå,men av den stabilare sorten. Nedersta lådan är fylld med täcken och kuddar, som också kan stabilisera lite. Tror inte det är någon fara, men nu är kompisen här och här lagt sin packning i de tomma lådorna, så det borde vara lugnt. 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: