Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 610 ggr
burmamys
2016-12-17 12:49

Ögonbryn

En sak jag bara måste berätta… Sindra är ju lite mer energisk än Simon och Saga, även när hon gosar och de ligger i hög och tvättar varandra. T ex tycker hon om att tugga på Simon och Sagas ögonbryn, och även i deras öron. 🙂

Hon gör ett bra jobb med öronen, jag har inte sett en enda öronvaxprick sedan hon kom till oss (innan dess brukade jag tvätta Simons öron någon gång i veckan och Saga ännu mer sällan). 👍

Men ögonbrynen tuggar hon så omsorgsfullt att hon klippt av alla de långa morrhåren som sitter ovanför ögonen på Simon och Saga!😕 Även den korta pälsen som sitter precis ovanför ögonen, där den mörka masken övergår i ljusare päls. Så nu har de kala "ögonbryn" med korta, avklippta morrhårsstrån i….🤐

Svårt att fotografera men jag tycker det syns ganska bra på den här bilden där Simons längsta strå ovanför höger öga är lite brutet och de kala fläckarna syns som ljusa  uppåtvinklade streck (som "förvånade" ögonbryn):

Något ni känner igen? Jag försöker hindra henne när jag får tillfälle, men det hjälper bara i några sekunder….

Annons:
Aleya
2016-12-17 12:55
#1

Hahaha uppenbarligen är hennes kompisar så smutsiga att detta behövs. Lite ansning av ögonbrynen är bra. Dom lär växa ut. Har en katt som kliar av sig ögonbrynen ibland. Han verkar inte lida av det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

grandma
2016-12-17 13:36
#2

😂Knaskatt den där Sindra. ❤️

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
2016-12-17 13:44
#3

Haha tack snälla Aleya och grandma ❤ Varken Simon eller Saga verkar besvärade av ansningen, snarare verkar de tycka det är skönt. Så ja, det är nog mest matte som oroar sig…. 😊

Aleya
2016-12-17 13:51
#4

#3 vi människor ansar ju ögonbryn ibland. Så att hon har gett sig in i detta jobb är väl bara för att hon vill vara snäll och hålla sina kompisar fashionabla. 😂😄

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2016-12-17 15:21
#5

Ja precis så måste det vara! 😂❤👍

Carmarino
2016-12-19 17:58
#6

Hon kanske vill bli stylist när hon blir stor. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: