Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 731 ggr
burmamys
2016-12-31 13:10

Gott Nytt År 2017 från Simon, Saga och Sindra

Vi vill önska alla ett riktigt Gott Nytt År 2017!

Simon önskar alla katter och deras människor ett mysigt år med mycket tid för att visa kärlek och gosa, och äta god mat!😍

Saga önskar alla katter och deras människor ett roligt år med lek med snöre, mycket god mat och långa koppelpromenader!😃

Sindra önskar alla katter och deras människor ett fartfyllt härligt busår med massa lek och roliga hyss!😉

Stor nyårskram till alla er från oss!❤️🍸🙂

Annons:
burmamys
2017-01-02 11:56
#1

Nyårsafton blev mysigt och trevligt. 

Saga var snabbast igång efter katternas middagssovpaus och deltog för fullt i vår nyårsmiddag. Hon satt större delen av tiden på mina axlar och spann, och tiggde godbitar med sin mjukaste stämma. Hon la sig också i våra samtal och jamade i mun på oss. Väldigt gulligt! 

Jag kunde såklart inte motstå den här charmoffensiven och sög bort kryddorna på små, små, köttbitar som jag matade henne med. Saga såg mycket nöjd ut!😍

Så efter middagen blev det lekdags, kattrejs och lek med snöre och bus i papperstunneln!😃 Saga var lite extra kaxig efter att ha njutit av middagen ensam med oss människor och lekte vildast av alla. Simon kom också igång ordentligt och rusade upp- och ner i stora klösträdet i samma fart som tjejerna, och var mycket nöjd med sig själv! Sindra var respektfull och gav de andra utrymme, och de hade nog kunnat leka hur länge som helst…!😂

Men så kom ostbrickan fram, och då övergav Saga omedelbart leken för att med hög stämma tala om att hon hemskt gärna kunde tänka sig att smaka lite av den goda osten! Denna gång fick hon sällskap av Simon och Sindra, och de tre lyckades inte helt oväntat att tigga till sig en och annan ostsmula.😉 Populärast var Brie och extralagrad Västerbottenost, tätt följd av Philadelphia (de fick såklart inte smaka vitlöksosten). Det var ju ändå nyårsafton!

Som tur är visade ingen av katterna någon rädsla för nyårssmällarna, detta trots att några grannar som jag inte känner igen, ställde sig kanske 15-20 meter från vår balkong, vid promenadslingan, och avfyrade smällare och raketer från tiotiden till efter midnatt. De hade verkligen laddat upp ett stort batteri och stundtals fick min kompis och jag höja rösten för att höra varandra ordentligt.😮 🥵

När de började smälla så lystrade katterna efter det nya ljudet, men de tappade snart intresset och riktade sin uppmärksamhet till ostbrickan istället. När ljusraketerna kom igång blev Sindra och Saga nyfikna och sprang då och då fram till fönstret för att titta, men Simon stannade i soffan och myste med oss.🙂

Såsmåningom, efter att vi skålat till tolvslaget och ätit oss proppmätta på diverse godsaker, blev vi alla trötta och somnade en efter en i soffan. 

Nästa morgon var människor och katter lite extra sega och det blev en lite längre sovpaus i soffan efter frukost. 

Allt som allt blev det en lugn och mysig nyårsafton, och jag är väldigt glad att ingen av katterna verkade det minsta skotträdd, trots det stundtals öronbedövande raketsmattret utanför. Hoppas ni andra också haft en fin nyårsafton!😃

mjlee
2017-01-04 12:35
#2

Nikita brukar vara cool men förra året när vi just flyttat till Bollnäs gick jag ut och kollade lite fyrverkerier vid tolvslaget och när jag kom tillbaka hittade jag en katt med stora ögon bakom toaletten. Vet inte om det var själva fyrverkerierna eller att vi just flyttat. Men i år bullade jag upp genom att kolla Les Miserables och X-Men hela kvällen på hög nivå och lite Dreamies och då var det helt lugnt. När det smällde som värst höjde jag volymen på revolutionen och Nikita ignorerade allt för att tigga mer Dreamies 😉

burmamys
2017-01-04 14:24
#3

Blir varm och glad av hur väl du pysslar om din tös.❤️ Stackars söta Nikita som var ensam när det smällde!😍  Ja, jag tror också det kan upplevas läskigare att det började smälla när ni hade gått ut en stund, särskilt med tanke på att hon är ensam katt. Nyårsmys med revolutionär action och bli bortskämd med Dreamies låter som den perfekta lösningen!👍

Dimocarpus
2017-01-19 17:47
#4

😍

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: