Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 633 ggr
burmamys
5/6/17, 2:35 PM

Lek med fjädrar

Jag sitter på gästsängen med ett band med fjädrar i ena änden. Simon och Saga är klart intresserade!🙂

Simon ligger stilla men Saga blir mer fokuserad och gör sig redo…

Attack!😃

Sedan rusar Saga ner från sängen för at attackera igen, men hon hinner inte attackera en gång till förrän Sindra bokstavligt talat flyger in från köket!🤐

Attaaaack!!!😂

Efter det är det ingen annan än Sindra som vågar vara på sängen och leka. Så Sindra fortsätter glatt att rejsa mellan köket och gästrummet och attackerar fjädrarna gång på gång i minst 30 minuter…!😂Till slut verkar hon iallafall nöjd och aningen andfådd…!

Simon, som hållt sig undan, jamar från hallen (visst ser ni honom skymta till höger i bilden?). Och nu får Simon leka! Han vill ju inte spring fram och tillbaka sådär, utan föredrar att hoppa rävhopp och rulla runt och bita på fjädrarna!😃

Under tiden har Saga gått iväg till balkongen för att sola en stund. Hon vill helst inte konkurrera i leken, så ibland får jag stänga in mig med Saga för att hon ska få leka ordentligt, Hon måste ju också få leka tills hon blir trött!😍

Hur går det till när era katter leker?🙂

Annons:
burmamys
5/6/17, 2:51 PM
#1

Kan tillägga att ibland går det jättebra att leka alla tillsammans, de turas om at attackera vippan eller snöret. Men nu när de har en massa vårkänslor och överskottsenergi så vill de helt enkel leka vildare, och då blir det svårt med lugnare lekar med turtagning. 

Som tur är gör de av med en hel del energi på att jaga varandra genom lägenheten! Koppelpromenaderna är också bra aktivering som de blir trötta av. 

Vore roligt att veta hur ni hanterar det ökade aktiveringsbehovet såhär på våren?

Dimocarpus
5/7/17, 10:45 AM
#2

Hahaha…. Vad kul att se att du är tillbaka och bjuder på soliga bilder med bus och glädje. Åh, vad jag känner igen mig med mina två. De älskar att gå ut och koppelpromenad är ju så spännande. 

Härliga bilder, burmabus! Saga ser fortfarande ut som en kattunge, särskilt den bilden i det andra inlägget där hon rullar runt i sanden. 

Mer mer mer =D

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
5/7/17, 11:07 AM
#3

Tack så mycket ❤ Är det full fart framåt och vårkänslor i massor även hos dina katter?😃

Dimocarpus
5/7/17, 11:23 AM
#4

Verkligen, kräsen i mat vid fertilitet hos min burmakille som annars inte var så tidigare. 

Jag frossar gott i dina sötnosar. Vildkatten Sindra tar för sig för fullt ser jag. 😂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Björksätter
5/8/17, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mina galningar, eller främst Nell river huset här. Det sprutar energi ur öronen på henne. Allt är hon på och gör allt hon inte får bara för att det ska hända nått. Det har gått sönder en del saker här på sistone. Häromdagen kom bägge i full fart in i vardagsrummet, Nell tog vägen över vardagsrumsbordet och Sam under. På bordet stod en stor tung skål med vatten och orkideblommor från ett bus några dagar tidigare då en orkidé gick åt. Nell lyckades med konststycket att dyka i skålen och välta den. Det blev väldigt blött på bord, matta och fotölj. Hon försvann ut i köket och surade över att hon blev blöt. Idag lyckades jag leka henne rätt trött iaf. Jag skulle mala ny mat till dem så insåg att om jag inte leker med dem innan kommer det bli väldigt jobbigt att få maten färdig. Hon gick faktiskt och sov. Sam däremot underhöll mig med konstant jamande hela tiden. Mat är hans liv ;). De leker ganska bra tillsammans. De gillar vippor lite olika så det funkar rätt bra. De är mer intensiva med sina favoritvippor men eftersom de har olika så surar de inte på varann. Och jag försöker se till att leka ungefär lika mycket så ingen av dem tröttnar. Vi håller på och röjer huset och stylar inför försäljning så tiden till dem är lite begränsad. Vilket ju märks på deras aktivitetsnivå. Och det här med att styla är nästan omöjligt. Det mesta hamnar i hallen eller i skåp och kommer bara tas fram för fotografering och visning, annars kommer det inte vara fint till dess. I hallen bor tex guldpalmen jag köpt till vardagsrummet. Katterna får bo hos min mamma när det är dags för visning. Som tur är har de sin utegård och där tillbringar de mycket tid nu när vädret är varmare.

burmamys
5/9/17, 7:23 PM
#6

Ja kan tänka mig att Nani blir lite ofokuserad emellanåt av alla hormonerna! Tycker du gör det bra som försöker bidra till att öka antalet avelshanar och därigenom minska risken för inavel inom rasen. Hoppas vi får höra om en dejt för Nani snart! 👍 Vilken härlig beskrivning av Nells drabbning med orkidéskålen! 😃 Nell verkar vara en sådär underbart busig individ. 😍 Själv tycker jag det är jättehärligt med alla roliga hyss som får en att skratta högt mitt i en helt vanlig dag, även om det ibland såklart kan vara opraktiskt eller rent av skitjobbigt (lite beroende på situationen). Kan absolut förstå att det blir knepigt med att ha snygga säker framme för visningen. Koppelpromenader och kattgård/balkong är toppen! 👍 Nyss var det varmt, men nu när det plötsligt blivit kallt så får matte jobba lite mer för det blir kallt i lägenheten om jag har balkongdörren öppen jämt. Olika matgömmor, klickerträning och kluringar hjälper en del, särskilt när jag presenterar nya gömmor eller introducerar nya tricks.

Annons:
Dimocarpus
5/10/17, 5:06 AM
#7

Jag hoppas att han får ett par passande dejt innan vi "stänger" fabriken helt. Än så länge är hormonerna hanterbara för mig och Linou. Han är harmonisk och snäll trots allt. Stabil kille. 

Så lyxigt med gård, Björksätter. Sam och Nell är så stora, har ju bara sett bilder på de när de var små. Mina får nöja sig med koppelpromenix, spring i trapphuset och sen balkong när den är totalt nätad. Men i framtiden vill jag också erbjuda en innegård. Kan tänka mig att de skulle älska det.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
5/11/17, 4:29 PM
#8

Håller tummarna för att du får en dejt åt gosproppen snart! 😉

Upp till toppen
Annons: