Annons:
Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 698 ggr
burmamys
2017-05-12 13:30

Godaste råttan

Jag har piffat upp en leksaksråtta. Tog en som Simon tuggat av alla ben, svansen och nosen på. Sydde igen hålen och hällde några godisar i den!🙂  Det går förstås minst lika bra att ta en som är hel, och göra ett litet hål i den och lägga i godisar. Blir mindre att sy, liksom. 😎 Sist så trädde jag ett band igenom hålen där frambenen suttit (jag tröttnade på att sy) och fäste det vid en pinne från en sedan länge uppäten vippa.

Så här blev det:

Katterna blev helt galna och sprang och hoppade hysteriskt efter den godisfyllda råttan! Alla tre hoppade samtidigt och jag hade fullt sjå att svinga runt den så katterna inte skulle krocka. Så ringde det på dörren och jag svarade och släppte pinnen. Simon var genast där! Fiskade upp råttan med tassen och lekte med den som han brukar leka med nattflyn på sommaren.🙂

När Saga och Sindra gick lite närmare MORRADE Simon och talade om för de andra att goda råttan är MIN!😂

Jag ska gömma goda råttan nu och bara ta fram den när katterna behöver lite extra motion…😉

Annons:
Dimocarpus
2017-05-12 20:25
#1

Bra tips, Nani kan vara svårt att locka med lek ibland. När han har tröttnat så måste jag locka med nya utmaningar annars går han iväg.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-05-12 20:46
#2

Ja han har nog fullt upp med alla hormoner. Då kan nog detta vara ett sätt att göra leksaken mer spännande! 👍 Berätta gärna sedan hur det gick! 😊

Upp till toppen
Annons: