Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 489 ggr
burmamys
2017-05-21 11:25

Saga biter på tunneln

Ni kanske minns att jag köpt en stor, fin tunnel med kub åt katterna? De busar och leker massor i den, fortfarande! Känner verkligen att det var ett lyckat köp! Men tyvärr har Saga upptäckt att nätdelen är nästan oemotståndlig att bita på.  

Först tar hon tag med tassen…

…och sedan biter och sliter hon för glatta livet!

Ja ni ser ju själva hur den ser ut efter bara ett par dagars bitande…!😕

Jag har testat att locka och avleda, det hjälper bara för stunden. 

Tips, någon?🤔

Annons:
Pia-69
2017-05-21 12:53
#1

Klipp bort nätdelen och sy fast annat tyg eller nylontyg, hon lär ju inte sluta att bita i nätet när hon upptäckt nöjet att göra det? 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

burmamys
2017-05-21 13:05
#2

Tack så mycket för tipset!🌺 Tyvärr känns det som ett för stort projekt för mig just nu, är sjukskriven p g a cancer och tar cellgifter som gör att jag är infektionskänslig och helst inte ska vara där det finns mycket folk, som det oftast gör i affärer. Dessutom jättedålig på att sy, har inte sytt med symaskin sedan mellanstadiet.

Fick just en idé! Tror ni att Feliway kan hjälpa?🙂

Pia-69
2017-05-21 19:59
#3

Usch va tråkigt att höra att du är sjuk, hoppas att du snart blir frisk! ❤🌹🌺 Men du kanske har en vän som kan hjälpa dig med det projektet eller har andra ideer på hur tunneln kan lagas? Kram iallafall! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

burmamys
2017-05-22 10:48
#4

Tack så mycket ❤ Jag testade att spraya lite Feliway vid lekdags och det verkar fungera! Får se om hon tappar intresset för att bita om jag upprepar detta några gånger.

Dimocarpus
2017-05-23 05:26
#5

Feliwaysspray har funkat väldigt bra för oss. Linou är mer bitbenägen än Nani och det är hon som älskar att gnaga på allt, älgben är gott att gnaga på, det får hon inte i sig så mycket, lite inomparentes. Feliwaysspray funkar här hemma med, vad bra att det funkar för er.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-05-23 10:49
#6

Ja, det känns fint att använda metoder som är behagliga för katterna också! 👍 Älgben måste vara rätt så grova, kan tänka mig att det ser roligt ut när lilla Linou gnager på så stora ben! Men du ger väl inte bärande ben, de är så hårda att hon kan skada tänderna om hon tar i när hon gnager.

Annons:
mjlee
2017-05-24 00:23
#7

TS köp nya tunnlar och byt ut dem 😉

burmamys
2017-05-24 12:02
#8

#7 Nja då biter hon väl sönder nästa också?🙄 Var bara de här tunnlarna (med nät) som gick att koppla till kuben, och den bidrar verkligen med utmärkta möjligheter att ligga i bakhåll och överraska varandra. Nej jag tror de får nöja sig med denna nu när Saga slutat bita på den.😊

Upp till toppen
Annons: