Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 740 ggr
burmamys
2017-06-02 18:51

Sindra gömmer sig

Hmmm vad kan det vara som gömmer sig under mormors trasmatta?

Oj! En ledtråd!

Men hej vännen, gick det inte så bra idag heller?

"Hmpf…"

"Nä vaddå jag skulle bara chilla lite här…."

Nu är det väl tredje gången minst. Sindra tror alltså att hon hittat ett nytt "ställe" för att ligga i bakhåll på Simon och Saga. Hon gömmer sig under trasmatttan och hoppar fram för att busa med dem, men hittills har ingen av dem blivit särskilt överraskad. Undrar varför…!😂

Annons:
Volpes
2017-06-02 18:55
#1

😂 Så söt!

burmamys
2017-06-02 19:01
#2

Tack så mycket! ❤ Ja hon är då kreativ, blir aldrig en tråkig stund här! 😉

Volpes
2017-06-02 22:22
#3

Men det kanske hade blivit mer spännande för Simon och Saga om de faktiskt blev överaskade någon gång 😃

burmamys
2017-06-03 10:39
#4

Haha ja det har du rätt i! Tunneln med kub, och klösträdet, fungerar utmärkt för att ligga i bakhåll för att busa!😉 Att trycka in sig under mormors trasmatta på hyllan påbalkongen fungerar tyvärr inte lika bra… Men Sindra anser visst att man måste testa något minst tre gånger innan man ger upp!😃

Igår gjorde hon en annan sak som lyckades bättre! Mina föräldrar var här och pappa hade gått ut kort för att hämta en sak han glömt i bilen. Simon och Sindra stod som limmade vid ytterdörren, som var olåst, och så hoppade Sindra upp och hängde sig på handtaget samtidigt som Simon hoppade mot dörren - och dörren gick upp!😮 

Simon sprang ut tätt följd av Sindra, som kvittrade glatt av upphetsning!😃 Jag sprang genast ut och ropade in dem innan de hunnit ut ur trapphuset. Som tur är kommer båda två riktigt bra på inkallning. De var glada att se mig i trapphuset och såg ut att vilja bjuda med mig på äventyret, och blev något besvikna när jag gick in i lägenheten med dem…!😂

Senare, när mina föräldrar åkt hem, gick både Simon och Sindra mellan balkongen och dörren och jamade och tjatade om att gå ut… Hela kvällen, ända tills vi gick och lade oss!🥵

Volpes
2017-06-03 12:20
#5

Åh, du har smarta små rakare 😃

Här hemma är det bara Ymer som är smart, Grimm är bara den där token som springer omkring och inte tänker sig för. Så ett sådant sammarbete skulle mina katter alldrig ha 😛

Du verkar ha riktigt trevliga, mysiga och roliga katter och så är de ju jättefina alla tre 🙂

burmamys
2017-06-03 13:35
#6

Tack så mycket Volpes!❤️ Samtidigt som det är roligt att de är så påhittiga, så är det lite jobbigt ibland att t ex inte kunna ha ytterdörren olåst i fem minuter!😉

Men så tror jag att Grimm kommer att bli rätt så klurig han också, när han vuxit till sig lite! Vänta bara…!😃

Annons:
Volpes
2017-06-03 13:58
#7

Jo, förstår att det kan vara lite problematiskt också. 

Ja vi få väll se, han är ju inte ens ett år en, så han kanske blir lite smartare. Nu springer han bara runt i superfart hela dagarna och tycker att jag är tråkigt och gnäller på mig för att jag inte orkar springa runt lika mycket 🤪

burmamys
2017-06-20 12:33
#8

Efter att jag tagit bort trägolvet på balkongen tyckte jag det blev så kallt att gå på betongen att jag la en picnicfilt vid bordet. Sindra såg detta som en ny chans till att smyga på sina vänner!😉

Simon upptäckte ju genast att det var något fel med filten…

"Hmm vem kan det vara…"

"Oj nu kommer han!"

"Hallå jag ser dig allt…!"

"Nehej, inte heller detta fungerade…"

Sindra vill ju så gärna busa med sina vänner!😃

Derrtag
2017-06-22 16:02
#9

Åh😂 Jag älskar dina katter❤️Så rolig och söt får man inte vara!

(När jag såg bilden där Simon upptäcker var Sindra gömmer sig:😐🙂😃😂)

burmamys
2017-06-22 17:21
#10

Tack så mycket Derrtag! 😊 Jag älskar deras små hyss och vill gärna dela med mig.

Upp till toppen
Annons: