Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 421 ggr
burmamys
2017-06-20 12:47

Saga på fika hos grannen

Måste bara berätta! Igår var jag ute och gick med Saga i koppel. Träffade en av grannarna jag brukar prata med, och han frågade om jag inte kunde komma upp på en kopp kaffe. Jag har aldrig haft med mig någon av katterna på fikabesök, men bestämde mig för att testa. Så jag tog Saga i famnen och så gick vi upp tillsammans. Vi satte oss på hans balkong, jag hade Saga i koppel för säkerhets skull. 

Först såg hon sig omkring, åt alla håll.😎

Min snälla granne bjöd på lite ost! "Hmm det där ser ju gott ut…"

Snart satt Saga i mitt knä och mumsade på en liten ostbit, och spann och mjölktrampade!😍 Älskade lilla coola myskatt!Hjärta

Någon mer här som låtit katten följa med på en kopp kaffe hos grannen?🙂

Annons:
[AnimeV4]
2017-06-20 13:07
#1

Men vad coolt!😃Tror faktiskt att Leo skulle tycka att ett grannbesök var spännande.

burmamys
2017-06-20 13:27
#2

Tack 😃 Ja du kan ju testa! Katter brukar ju normalt sett bli väldigt osäkra i en ny miljö, men nu gick det jättebra. Hon såg sig om medan grannen hämtade kaffe, och det var nog bra att hon fick göra det med bara mig där i typ 5 minuter. Sedan satt vi och fikade i omkring 1,5 timme och då var hon hur cool som helst. Grannens fru och sjuårige son var också med och fikade en del av tiden, och det var helt okej enligt Saga. Berätta gärna hur det går, om du också testar! 😊

[AnimeV4]
2017-06-20 13:30
#3

#2 No can do. Jag och grannarna existerar inte för varandra, har social fobi, saknar intresse + försöker flytta😉Men kul idé! Leo var ju väldigt cool när vi precis flyttat hit, så jag tror att det skulle vara helt lugnt.

burmamys
2017-06-20 14:32
#4

Aha, ja då är det väl mindre sannolikt att spontanfika med grannarna! 😉 Men ändå jättebra att ha en katt som inte stressar upp sig så lätt! 👍

Dimocarpus
2017-06-21 17:13
#5

Härligt! Spännande ni verkar ha, hon såg sansad ut 😁 Kanske gillar besöka andra som min Linou gör. Hon går gärna å våldgästa mina grannar när tillfällen ges.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-06-21 17:33
#6

Vad roligt att Linou gillar att hälsa på hos grannarna! 😃👍 Jag ska nog vara mer positiv till att faktiskt gå med in när jag blir bjuden, har ju tänkt att katten kanske blir stressad, men nu ska jag testa fler gånger. Klart uppmuntrande att det finns fler katter som gärna fikar hos grannen. 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: