Annons:
Etikettomplacering
Läst 1296 ggr
alouette
2017-06-23 17:10

Fodervärd sökes till denna choklad pralin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sötnosen är född 21 maj

Hon har en mkt bra stamtavla ur avelssynpunkt då hennes pappa är import från Australien Kittykatz Aussie Panther och hennes mormor är import från Nya Zeeland IC Sabokah Juliette. Dessa två är obesläktade med svenska burmor.

Som fodervärd bör du bo i Skåne eller i landskap gränsande intill Skåne.

Vi önskar i första hand en kull efter henne och är du även intresserad av att följa med på utställning så här i början är det bara bra. Sen får vi se hur det blir med det.

Vi är öppna för diskussioner inför ett fodervärdsförehavande. Det skall kännas rätt för båda parter.

Vill du veta mer, kontakta Ilga 046-29 33 05 eller ilga@bredband.net

Annons:
alouette
2017-06-23 17:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hon är född i en kull på 6 ungar. Således fertila linjer.

alouette
2017-06-23 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inga problem för mamman att föda heller. Kraftigt värkarbete. Man glömmer ofta sådana saker, utan tittar bara exteriört hur katterna ser ut och om deras stamtavlor ser bra ut ur släktskapssynpunkt.

burmamys
2017-06-24 12:29
#3

Vilken underbart söt liten tös!😍 Instämmer i att det är viktigt att se både till stamtavlan (så man undviker inavel och ärftliga sjukdomar), och till kattens egenskaper som mor, att hon har bra värkarbete, lätta förlossningar och tar väl hand om sina små.  När det gäller dessa egenskaper får man väl i första hand se på hur kattungens mamma är, och möjligen även snegla på farmor, och så hoppas att de goda egenskaperna gått i arv till sötnosen!😎 Hoppas du hittar en seriös och omtänksam fodervärd till den lilla! ❤️

alouette
2017-06-27 01:04
#4

Tack för den vänliga orden ovan burmamys. Jag har sparat ungar efter mina honor i flera led i min uppfödning,  så jag har god koll på värkarbete och förlossningar etc. Men jag ser även till att få in nytt blod att blanda upp med. Se linjerna ovan # 0

Mormor som jag importerade visade sig ha väldigt positiva egenskaper vad gäller avel. När man importerar kan det vara lite av en chansning.

alouette
2017-06-29 01:23
#5

Glömde nämna: Dessa goda avelsegenskaper, som kraftigt värkarbete och ta väl hand om sina ungar har gått i arv till mamman Tintomara's Anemona till Chocklad Pralinen med syskon.

burmamys
2017-06-29 10:48
#6

#5 Men helt säkert vet man ju inte i förväg, det är flera gener inblandade i de egenskaper som gör en god avelskatt. Även om sannoikheten är stor när mamma har goda avelsegenskaper!😉

Annons:
alouette
2017-07-14 02:19
#7

# 6 Naturligtvis inte. Man kan aldrig garantera ngt. Men sannolikheten som du säger är stor då goda avelsegenskaper finns.

Jag baserar detta uttalande då jag haft många burma honor i avel som mor - dotter - dotter - dotter - dotter etc. Det brukar hänga med.

Då jag säljer burma honor till avel, ser jag även hur det går med dessa kullar. Vi har t.ex. inte värksvaghet på linjerna. Mao jag har brett jämförelsematerial.

alouette
2017-07-15 02:07
#8

Lilla Pralinen har nu funnit sitt nya hem. Burma kompisar får hon också. Så glad för det 🙂

burmamys
2017-07-15 09:45
#9

Så bra att du hittat ett bra hem med burmakompisar åt pralinen!🙂

Upp till toppen
Annons: