Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 697 ggr
burmamys
8/11/17, 12:15 PM

Simon och Saga har lite tråkigt utan Sindra

Simon och Saga har i ärlighetens namn lite långtråkigt utan Sindra.😐 

Simon har visserligen slutat leta och jama, men han är inte riktigt lika lekfull som han brukar vara, och lägger sig och vilar om inget roligt händer. När Sindra var här så lekte de flera gånger varje dag och jagade varandra med uppburrade svansar i en båge över ryggen! Saga brukade ocks haka på så snart de var igång. När någon behövde hämta andan lade den sig i bakhåll några sekunder, och hoppade rävhopp framför den som råkade springa nära, och så började de om igen! 😃

Saga får sina busryck som ofta startar i ett annat rum, där hon jamar HÖGT och verkligen tar i från magen!😂 Sindra brukade alltid svara på dessa uppmaningar till lek, och sedan rusade de runt i lägenheten, ofta blev det att alla tre deltog i leken och jagade varandra kors och tvärs över soffor och köksbord. Nu händer det ganska ofta att Simon bara tittar upp men inte ids springa efter utan hellre ligger kvar där han är.😕 Så Saga får rusa genom lägenheten själv, med uppburrad svans i en båge över ryggen. Hon springer alltid förbi nära Simon och liksom hoppar mot honom för att få igång honom, ibland fungerar det och ibland inte.🤔

Båda katterna ligger nästan alltid hos mig, oavsett var jag är eller vad jag gör. Saga ligger på min mage och spinner flera gånger om dagen.😍 

Det är otroligt mysigt, men jag oroar mig lite över att de inte leker lika ofta som de brukar. Jag leker ju med dem, med vippa, boll eller liknande minst en gång om dagen, men det blir ändå betydligt mindre spring och bus än vanligt.

Jag önskar att jag kunde gå koppelpromenader med dem, men än så länge är det svårt p g a att jag har ont i benet och inte heller har full rörlighet. Kan bara linka runt i lägenheten korta stunder.😕

Så när vi fick en ny leksak blev det väldigt välkommet, nya prylar är ju alltid spännande! Leksaken är en cirkulär tygsak med plingande boll innuti, och ett clownhuvud ovanpå. Saga attackerade omedelbart och gjorde sitt allra bästa för att få ut den plingande bollen!😃

Simon tycker däremot att det är roligare att bära runt på leksaken, och lägga den i fåtöljen, i klösträdet eller någon annan stans han tycker passar.😂 Jag tror han gillar ljudet av plingan när han bär omkring på den. Men det kan vara lite knepigt att se var man är på väg, så det gäller att ha rätt teknik!😎

I fåtöljen:

Och i klösträdet:

Brukar era katter leka på olika sätt?🙂

Tror ni det är något mer jag kan göra för att aktivera Simon och Saga nu medan vi väntar på att Sindra ska komma hem?🤔

Annons:
Dimocarpus
8/11/17, 12:27 PM
#1

Älskade katter, jag dör! Tänk att gillar kattunge grejen och man blir så förvånad att det blev Simons leksak istället för Sagas numera 😍😍😍😍😍💜

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Carmarino
8/11/17, 1:09 PM
#2

Är du säker på att Simon är en hanne? Han ser ut som en kattmamma som bär runt på en kattunge.Skrattar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
8/11/17, 1:57 PM
#3

#1 Tack snälla du! Ja ibland får man små överraskningar! 😊 #2 Haha du har rätt!😃 Från casanova som inte alls uppfattat att han är kastrerad, till att bära runt på leksak som en kattmamma bär sina små. Men det kanske betyder att han blir en bra lekfarbror till Sindras framtida småttingar? 😀

Carmarino
8/11/17, 2:21 PM
#4

#3 Han kommer säkert att bära runt dem och visa dem var alla mysiga liggplatser finns. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Dimocarpus
8/11/17, 6:17 PM
#5

😂😂😂😂 så kan det vara också. Bära runt de små när Sindra behöver en break. Eller gratis barnpassning. De är så roliga våra burmor, så lekfulla!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Ellismakaroner
8/12/17, 10:49 AM
#6

Hade så gärna tagit ut dem på promenader om jag hade fått och bott närmre!😊

De kommer nog ta igen denna lugnare attityd med råge när väl Sinda kommer tillbaka!


Annons:
burmamys
8/12/17, 11:34 AM
#7

#6 Åh tack vad du är snäll!❤️ Ja, jag tror du har rätt. Men det blir nog en återintroduktion först, tror inte de bara tar emot henne när hon varit borta så länge och har nya dofter av fertil hankatt. Men hoppas det går relativt smidigt iallafall!😉

Upp till toppen
Annons: