Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 612 ggr
burmamys
2017-09-06 13:31

Vart tog sommaren vägen?

Den senaste veckan har det varit kallt och regnigt. Idag tittade solen fram, men det är ändå kallt. Vart tog sommaren vägen?🤔 Det är bara början på september men känns verkligen som att hösten är här. Alla löv är fortfarande gröna, men…

Vi försöker roa oss inomhus mer, eftersom katterna bara vill vara på balkongen en liten stund i taget, och bara när det är åtminstone uppehåll. "Vaar e maten?" har blivit en stor favorit, och de tar ofta flera varv runt lägenheten i jakt på godisarna!

Simon på godisjakt på väg från högsta hyllan i vardagsrummet till lilla klösträdet, som är nästan inom hoppavstånd!😃 Som tur är tog han sitt förnuft till fånga och hoppade ner i etapper, och sedan upp på lilla klösträdet.😎

Saga rusar genom lägenheten i full fart, här på högsta hyllan i jobbrummet!😃

Jag lägger alltid godisar på högt belägna platser som även Simon kan ta sig till på ett säkert sätt (med mindre hopp). Men det märks verkligen inte att han har lite artros på ena armbågen, utom då det blir lite inflammerat. Det händer ungefär en gång i kvartalet, och då får han metacam i några dagar så det går över. 

Annars blir det godisgömmor, klickerträning och lek med diverse vippor och annat skoj. Saga har blivit allt mer förtjust i att busa i tunneln, och rusar genom den och hoppar på en intet ont anande Simon, och då blir det en stunds rejs eller brottningslek!😉

Men de är helt klart lugnare nu än när Sindra var här. Eftersom Saga nu blivit den självklara drottningen hemma anar jag att det kommer ta lite tid och kräva en del förhandlingar om status och privilegier när Sindra kommer hem, innan hon kan bli helt accepterad och välkommen i gemenskapen igen. 

Idag blev det iallafall en liten stunds kylig höstsol, så Simon och Saga passade på att mysa tillsammans på hyllan!😃

Hur har ni det?🙂

Annons:
Carmarino
2017-09-06 13:55
#1

Här är balkongdörren fortfarande öppen dygnet runt, så katterna kan gå ut och in när de vill. Det är fortfarande runt 15 grader varmt, men grått och lite fuktigt väder, så de är mest inomhus. De har en filt på balkongen som de kan krypa in under och värma sig om de vill vara ute. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2017-09-06 16:46
#2

Ja då har dina katter liknande väder och balkongvanor som mina - dörren står öppen men det är skönare inomhus 😉

Carmarino
2017-09-06 16:59
#3

Den ena av katterna tycker tydligen att det är lite för svalt ibland, för hon går gärna och lägger sig i sängen - under duntäcket. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2017-09-06 17:29
#4

#3 Hälsa henne att mina katter tycker också att det är lite för svalt! Mina katter vilar dock sällan på dagtid, det är nästan bara en stund efter min frukost, och efter deras middag, och då brukar de knöla ihop sig i soffan. Helst ska jag vara med också, och då hamnar jag omgående underst i högen…! 😆

Carmarino
2017-09-06 18:07
#5

#4 Ska säga det till henne när hon tittar fram under täcket. 🙂

Mina sover större delen av dagen, men ibland kommer de in till mig i arbetsrummet och vill ha lite kel och godis. Skulle det dra ihop sig till kvällsmat och jag inte behagar komma och ge dem någon, så ser de till att påminna mig - väldigt ihärdigt och ofta. Skrattar

Däremot kör de sina vansinnesrace framåt morgonkvisten, runt fyra-fem-tiden ungefär. Ibland även på kvällen, men väldigt sällan på dagen. De tycker att matte är tråkig som inte vill leka med dem vid midnatt. Får ju tänka på grannarna under också - det låter en del när katterna galopperar runt i lägenheten. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: