Annons:
Etikettkattungeforum
Läst 1693 ggr
RickardHelde
4/26/12, 11:41 AM

Var annonsera kattungar?

Hej alla, jag är ny här i forumet. Vi är fodervädar till en underbar brun burmahona. Nu har vi en kull med 4 ungar där 2 bruna hanar skall säljas. Ägaren/uppfödaren till mamman har haft en väldigt liten verksamhet och i princip sålt alla sina tidigare kattungar genom personliga kontakter. Vi som fodervärdar har tagit på oss att ordna med försäljningen. Alla ungarna skall förstås registreras och det hela skall skötas i enlighet med SVERAKS riktlinjer.

Det jag undrar är: var annonserar man lämpligen ut ungarna? Här i forumet samt på burmaklubbens hemsida, förstås. Men eftersom det är en relativt okänd ras är det väl bara de redan frälsta som kollar där. På Blocket annonseras mängder med raskatter och blandningar med tvivelaktig bakgrund. Är det OK att annonsera på Blocket eller betraktas det som oseriöst? Vilka fler kanaler för annonsering kan ni rekommendera?

Hälsningar

Rickard H

Annons:
ebbamuffin
4/26/12, 11:45 AM
#1

Hej

Jag har varit inne på burmaklubben när jag letade efter kattungar. Jag vet inte om man måste vara registrerad uppfödare eller om det går bra att annonsera ändå.

Maria

Sarah-S
4/26/12, 1:24 PM
#2

Som medlem kan man annonsera på Burmaklubbens hemsida och många googlar sig dit som letar burma Blocket kan man annonsera på men det känns som om annonsen dränks i det stora flödet av huskattsannonser Lokaltidningen är ett bra ställe för folk har en tendens att vilja köpa kattungar nära

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: