Annons:
Etikettrasstandard-och-färger
Läst 859 ggr
mjlee
5/14/15, 5:45 PM

burmaöron

Hmm, Nikita verkar ha vandrande öron. Ibland ser de ut precis som burmaöron ska, dvs lågt satta och lite platta. Ibland står de rakt upp och verkar sitta tätt uppe på huvudet. Är det fler burmor som ibland har burmaöron och ibland inte? 🙂 och hur sjutton gör ni som ställer ut så att öronen sitter där de ska på utställning och fotografering?

Annons:
burmamys
5/14/15, 9:52 PM
#1

Är varken erfaren eller utbildad i detta men tycker Saga har väldigt upprättstående öron hemma. Men på utställningen så vinklade hon dem nedåt och framåt så de såg riktigt korrekta ut! =P Har du någon bild på Nikitas öron?

mjlee
5/16/15, 11:59 PM
#2

Nej tyvärr, har ingen bra kamera (bara en usel mobil) och kan inte ta lika fina bilder som du gör på dina finingar. Är mycket avundsjuk eftersom jag gärna skulle vilja dokumentera allt min älskning hittar på!

burmamys
5/17/15, 1:14 PM
#3

Måste väl inte vara så skarpa bilder för att visa öronens form och placering? Och tack för komplimangen =) Jag tycker jag fått så mycket mer sällskap och underhållning av dessa två att jag blivit väldigt kär i burmor och gärna vill dela med mig av deras upptåg och vanor, både för att fråga om andra burmaägare känner igen sig (det tror jag många gör) och för att göra lite reklam för rasen. Har du siktat in dig på någon utställning för Nikita?

Upp till toppen
Annons: