Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 595 ggr
burmamys
2016-08-14 14:42

Sindra i blå fåtöljen

Någon kanske minns att jag fotade Simon och Saga i blå fåtöljen för en tid sedan? Resultatet blev väl sådär, hade lite problem med ljussättningen som antingen blev för starkt (när solen låg på) eller för svag (med endast lampa). Nu råkade Sindra ligga i blå fåtöljen för några dagar sedan, och ljuset var sådär starkt vitt men med tunna slöjmoln som jag tänkte borde vara idealiskt. Nåja, såhär blev det:

1)

2)

3)

4)

Det starka dagsljuset gör henne ganska ljus, men å andra sidan framträder alla drag tydligt (men bild 3 är lite oskarp för hon rörde sig så mycket). 

Sindra är ju inte helt korrekt typad som en modern burma, vilket beror på att mamma är en thailändsk katt med burmafärg. Men jag kan inte låta bli att tycka att hon har underbart uttrycksfulla ögon och att hon i bild 2 har en härligt trumpen look (som burmor ska ha)!😉😍

Annons:
burmamys
2016-08-14 14:44
#1

Och på den här bilden från idag på alla tre tillsammans ser man att Sindras huvud och ansikte börjat bli lite bredare, vilket jag ser som positivt!🙂

Aleya
2016-08-14 14:48
#2

Tack för att du gör mig glad med dina underbara katter. Skulle så gärna önska att se dom irl. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2016-08-14 14:59
#3

Tack så mycket för den fina kommentaren Aleya! ❤ Ja det vore jätteroligt om du fick tillfälle att hälsa på och träffa dessa bus- och goskatter. 😊 Visst har du katt själv? Berätta gärna! 😊

Aleya
2016-08-14 15:11
#4

#3 inte hos mig. Mamma har katterna. Jag har fyra härliga bondtölpar. 😂 Först har vi den som är mest precis. Och det är Stump. 10 år och långhårig. Hon är den som är mest aktiv. Hon springer och jagar gummisnoddar då man kastar. Och kan skälla some hund när man leker tittut. Och hon får igång den yngsta katten. Bäbis är en herre som är lite av ett ham. Han gillar inte den yngsta katten så han måste fräsa ibland. Och ibland gillar han henne. Men hans bästa kompis är Torsten. Och så är stump som hans mamma. Dom tvättar varandra och myser tillsammans. Torsten är en herre som valde att flytta in hos oss. Han är en herre som älskar allt och alla. Dock så är han lite farlig då han kan bara kasta sig på golvet framför fötterna och rullar. 😂 Lillan är en liten liten dam. Man kan nästan tro att hon är unge fortfarande. Nästan helt svart är hon. Hon är nog den som är mest pratsam av alla. Hennes bästa vän är stump. Och stump beskyddar henne om någon av gubbarna är elak med henne. Annars är hon en spelevink. Och som gillar att leka. Så det var mina kattor. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2016-08-14 15:49
#5

Vilket härligt gäng!😀 Kan tänka mig att du saknar dem, det märks faktiskt på din beskrivning, den känns varm och personlig. Tack för att du delar med dig! ❤

Aleya
2016-08-14 15:57
#6

#5 jo jag saknar dom mycket. Men dom är ganska gamla. Yngsta är 5 och två är tio och en är 8. Så känns inte snällt att flytta på dom. Och sen är min kille allergisk tyvärr. Så jag får sitta och titta på dina och andras katter eller kolla på min mobil på bilen av mina. ☺ Och dina verkar bara ha det mysigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
burmamys
2016-08-14 16:20
#7

#6 Förstår det är tufft! Hoppas du får mysa med dem när du hälsar på hos föräldrarna. Och även om 5, 8 och 10 egentligen inte är så gammalt för en katt så håller jag absolut med om att de mår bäst om de slipper flytta. Ja mina har det nog rätt så bra. Min pappa brukar säga att han skulle gärna vara en katt om han fick bo hos mig…! 😸

Aleya
2016-08-14 16:26
#8

#7 jo jag myser och pussar på dom. Hahaha ja det var ju ovanligt tänkt. Men min mamma har iaf sällskap av dessa katter. Så dom gör nog mer nytta hos henne än hos mig. ☺ Ja dom ser ut att ha det fantastiskt. Och jag får ju träffa andra katter om jag besöker någon som har. Men det lustiga är att det finns en katt i detta området som liknar Bäbis. ☺ lite kul

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2016-08-15 12:35
#9

#8 Så bra att du kan hälsa på dem, och att de bor hos sin mamma och förgyller hennes vardag. Du vet var de finns och att de har det bra! 😊

kara_murray
2016-08-20 20:41
#10

Fina kort i fotöljen men jag tycker Sindra blen väldigt gul i pälsen? Kan det vara kudden som färgar av sig? Jag älskar fotot där alla 3 myser ihop så mysigt kort!!!❤

burmamys
2016-08-21 12:42
#11

Tack!🌺 Hmm så vitt jag kan se visar bilderna den färg hon har, färger syns ju mer i dagsljus än i skugga och många av mina bilder är tagna i skuggan på balkongen, där det bruna istället framträder mer. Hon är ju en brunsköldpadda, och är alltså röd och svart (som blir aprikosgul och brun hos burma), men kanske att pälsen ser extra gul ut tack vare den gula kudden? 🤔

kara_murray
2016-08-21 20:25
#12

Så kan det säkert vara… Hade varit kul om du tog om kortet utan den gula kudden bara för att se om det är så.

grandma
2016-08-22 09:29
#13

Sindra har nästan likadan pälsfärg som min chokladpadda

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
burmamys
2016-08-22 19:29
#14

#13 Ja precis, Sindra har mycket "rött" och lite brunt i pälsen, jag tyckte redan när hon var liten att hon liknade en chokladpadda. När hon sitter i skuggan börjar man dock se att det bruna är mörkbrunt och inte ljusbrunt. På de här bilderna blir det mycket ljus.😎

#12 Vi får se om det blir tillfälle, utöver att ta bort den gula kudden ska även ljuset vara likt hur det var när jag tog bilderna. Inte helt lätt att få till…!😉

Upp till toppen
Annons: