Annons:
Etikettkattungar-sökes-väntas-eller-säljes
Läst 1106 ggr
Alchymist
2016-08-22 08:30

Izza söker fodervärd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Alchymist's Xanthorhiza BURj 6 mån gammal söker en seriös fodervärd. Du ska vara bosatt max 10 mil från Uppsala/Västerås/Stockholm. Planen är att hon ska få 2 kullar sen överlåts hon till sin fodervärd, kontakta mig för mer information! www.alchymists.se

Annons:
Dimocarpus
2016-08-22 16:45
#1

Åh, vad fin hon är! Hade jag haft tid så absolut. Inte i mitt fall! Har ju sett många bilder av dina burmor, helt underbara! Hoppas du hittar någon som är värd henne :)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2016-08-22 19:31
#2

Oj, det här är nog en av de sötaste burmaflickor jag sett!😍 Verkligen en jättefin tjej, och hon ser så snäll ut när hon lägger huvudet på sned sådär. Önskar henne lycka till, hoppas hon får en riktigt snäll, engagerad och kunnig fodervärd!❤️

ambis90
2016-08-29 11:11
#3

Dum fråga kanske! Men vad innebär det att vara fodervärd? =)

burmamys
2016-08-29 14:16
#4

Gå in på alchymists hemsida så hittar du kontaktinfo! Bäst är att fråga uppfödaren direkt eftersom olika uppfödare har olika syn på fodervärdskap. 

Men det vanliga är att du betalar lite mindre för katten i utbyte mot att du håller henne fertil och tar hand om henne och kattungarna tills de små är redo att flytta. Då kastrerar du henne och sedan skrivs hon över på dig. Du måste kunna ta väl hand om henne och t ex inte låta henne gå lös ute, och så ska hon troligen genomgå en del tester innan parningen, och den katt du redan har hemma måste vara testad och frisk, och såklart kastrerad. 

Jag är själv fodervärd åt Sindra, som kommer från Metsänkansans katteri, och det är så mitt avtal ser ut. Bäst är som sagt att fråga uppfödaren!😉

Upp till toppen
Annons: