Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 587 ggr
burmamys
2016-08-27 12:23

En varm dag på balkongen

Igår var det årets varmaste dag!☀️ Simon och Sindra låg under fågelpallen på balkongen och myste!

"Varma dagar vill man helst chilla i skuggan på balkongen… gärna tillsammans med Simon!"🙂 "Hmm har en känsla av att jag får ångra det här…"🤔

"Men jag kan ju inte låta bli att tugga lite retsamt på Simons nacke…."🤪 "VAD gör du…?"😎

"Kom igen pantern ska vi leka lite?"😉 "Hör du dåligt? Jag vill chilla!"😡

"Oj oj vad du kämpar haha då biter jag lite till!😃 "Lägg av du har ändå ingen chans mot mig!!!"😡

"Hihi Simon försöker verkligen…!"😍 "Nuuu tar jag dig din lilla vessla!"😈

"Går det bra gamla gubben?"😂 "Dumma nät som fastnar i mina tassar…!"😡

"Suck. Det är hårt arbete att hålla ordning på Sindra…"

"Äntligen får man lite välförtjänt vila!"🥵

Hur har ni det när det är varmt?🙂

Annons:
Carmarino
2016-08-27 13:16
#1

Härliga bilder!

Mina katter håller sig oftast inomhus, men ibland lägger de sig på balkongens skuggiga delar där det fläktar lite underifrån. (Har också trätrallar på golvet, precis som du.)

Idag blev jag dock rätt förvånad, för Stina låg på en hopvikt picknickpläd, som jag har lagt invid väggen för att de ska ha något varmt och skönt att ligga på när det är kyligt. Solen gassade rakt in på pläden och henne, och hon brukar aldrig ligga där när solen skiner. Tydligen tyckte hon att efter gårdagens värme så var det lite kyligt på balkongen idag - det var ju bara 23-24 grader. 🙂

Sanna ligger ofta i sängen, under täcket. Förstår inte hur hon står ut, men jag gissar att det inte är så varmt för henne för annars hade hon knappast lagt sig där. Fast när det är riktigt, riktigt varmt, som igår, så ligger hon gärna utsträckt på golvet. Helst någonstans där det luften cirkulerar, så att det blir lite svalare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2016-08-27 13:32
#2

Tack så mycket!🙂 Ja ibland undrar man, mina har ju ingen eller väldigt lite underull så de ska ju gilla värme och sover helst under täcket på nätterna. 

Igår när Simon och Sindra brottades på balkongen gick Saga in och la sig i fönstret, precis där solen ligger på som mest.🥵

Tittade upp när jag kom dit men visade inga tecken på solsting utan verkade tycka det var mysigt och alldeles lagom varmt…?!

Carmarino
2016-08-27 14:14
#3

#2 Om dina katter gillar att ligga i fönstret så kanske den här är något för dem? Har själv något liknande, men den är större så jag har den i en korg. (Mina fönsterkarmar är väldigt smala så katterna kan inte ligga där.) Den är väldigt populär här hemma.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2016-08-27 14:42
#4

Tack för tipset!😊 Jag har två stycken breda liggplatser som jag skruvat fast i fönsterkarmen, och så har jag fäst små löpare i tyg som jag vikt dubbelt i ett par fönster. Fönstret i gästrummet, där Saga ligger på bilden, är nog det enda fönstret där det inte finns någon mjuk liggplats, men den karmen är i trä och verkar skön ändå. 😉

Upp till toppen
Annons: