Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 580 ggr
Björksätter
9/1/16, 10:54 AM

Nell och getingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Häromdagen fick jag sms av min sambo som var lite upprörd. Nell hade tagit en geting och ätit upp den.  Den hade stuckit henne i läppen och gadden satt kvar. Sambon försökte få bort gadden men lyckades inte för Nell var långt ifrån sammarbetsvillig, det gjorde ont. Typiskt så var jag upptagen i möten på jobbet hela dagen och skulle dessutom iväg direkt efter jobbet och komma hem sent. Som tur var så klarade Nell av det bra och blev inte sjuk. Hon sov några timmar men verkade i övrigt ok så det gick att avvakta och inte behöva åka till veterinären.

På bilderna ser ni hur snygg hon var på kvällen 🙂. Dagen efter var svullnaden nästan borta och såret från gadden är i stort sett osynligt nu också. Resultatet blev i alla fall att de fina stockrosorna som växte i kattgården numera är jämnade med marken. På dem tog sambon nämligen ut sin frustration 😃

Så jag hoppas att Nell nu lärt sig att getingar äter man inte.

Annons:
Carmarino
9/1/16, 11:12 AM
#1

En av min mors katter blev också stucken i läppen. Det hände inget mer med honom än med Nell, men vad jag minns så jagade han inte getingar efter det. Så kanske har Nell också lärt sig läxan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sarah-S
9/1/16, 11:12 AM
#2

Skönt att det gick bra trots allt
Vi har haft någon svullen tass och läpp här också på somrarna. Tyvärr verkar de inte lära sig av sina misstag

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
9/1/16, 3:10 PM
#3

Men stackars Nell!😍 Skönt att det gick över av sig självt med lite vila.

Var det stockrosorna som hade lockat getingarna till er eller råkade de bara bli målet för din sambos frustration…? Jag hade en ros på balkongen förra sommaren men den trivdes inte i krukan så jag tog bort den. Funderar på om det är värt att undvika rosor i framtiden, vad tror ni?

Peppar, peppar har ingen här blivit stucken av en geting trots att de kommer in till balkongen ibland och katterna glatt hoppar och slår efter dem. Det är nog bara en tidsfråga innan någon här också får känna på gadden…🤔

Björksätter
9/1/16, 9:30 PM
#4

Stockrosorna lockar getingar, bin och humlor. Det var därför de blev nermejade :(. Vi har haft extremt mycket geting i år, så mycket att vi faktiskt var tvunga att ta ut Anticimex. Normalt bryr vi oss inte om dem men i år byggde de ett bo bakom panelen vid ytterdörren och var rätt aggressiva. Så just de getingarna fick dö.

grandma
9/8/16, 11:42 AM
#5

Nell ser lite botoxad ut på bilden. Skönt att det gick bra.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Upp till toppen
Annons: