Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 934 ggr
burmamys
9/30/16, 11:51 AM

Konsten att öppna lådor och skåp

Jag har ju sett öppna skåpdörrar ibland på morgonen. Misstänkte att det var Sindra men så en kväll för någon vecka sedan fick jag se hur hon gör. Ska väl nämna att de är lite tröga att öppna, så det krävs lite styrka. 😉

Hörde små irriterade jamanden från köket och smög dit…

"Hmm hur var det jag gjorde för att få upp den då?"

"Kan jag komma åt något här…?"

"Om jag gör så här då…?"

"Helvete vad den var trög då!"

"Jaaa nu går det!"

"Såhär ska jag ju göra, måste ta i lite bara!"

"Vad tittar du på matte? Jag har inte gjort nåt!"

Nu har hon lärt sig öppna dem på en sekund och då bjuder hon gärna in sina vänner!😃 Hon vänder tassen upp och ner och drar tag hårt i skarven med klorna!

Dörren gick upp!😃 Sindra ställde sig genast på bakbenen och kollade mittenhyllan. Simon kom fram för att se vad hon gjorde.

Sedan kröp hon in i nedre hyllan och undersökte ugnsformarna noggrant…👍

Saga blev också intresserad och slank in i hyllan där Sindra var. Sindra ville nog helst vara där själv.

Sindra hoppade ut och lät Saga se sig om medan hon undersökte högsta hyllan lite mer ordentligt! Värmeunderläggen i kork kanske kan vara roliga att leka med?

Sen var det Simons tur, och han tittade nyfiket på översta hyllan och var mest intresserad av att få tag i grytlapparna i tyg. 😃

Slutligen gick Simon och Saga in i nedersta hyllan tillsammans medan Sindra väntade utanför.

Och så var det lådorna. Först lärde hon sig att öppna lådorna under nanoakvariet, för de rullar så lätt!😃

Nu har hon även lärt sig öppna de något trögare lådorna i lådsatsen mellan kökssåpen! Hon tycker det är roligt att gå omkring i lådorna och leka med sakerna jag har där. Nedersta lådan innehåller bakgrejer, och det hörs verkligen när hon rasslar runt med pepparkaksformerna!😂

I ett försök att hindra henne satte jag en träslev genom handtagen. Först såg det ut att fungera…

Men då drog hon ut lådan någon centimeter och fastnade nästan med tassen!😮

Börjar kännas lite läskigt, jag har ju vassa bestick och knivar i en del av kökslådorna. 😕 Nu i helgen MÅSTE jag fixa barnspärrar så jag får ha mina saker ifred för denna klåfingriga och kreativa kattflicka!🥵 😍

Visst finns det fler här med liknande erfarenheter?🙂

Annons:
kara_murray
10/1/16, 5:40 PM
#1

Haha en riktigt smart liten bustjej lilla Sindra är!!!❤ och så kul att få se alla hyss hon gör.

burmamys
10/2/16, 4:08 PM
#2

Tack så mycket Kara_Murray!❤️ Hon är en riktig busfröken, hittar alltid på något nytt att roa sig med. Nu har jag iallafall skaffat mig ett gäng låd- och skåp-spärrar från Ikea, som jag hoppas ska hindra henne från att komma in i utrymmen som inte är säkra för en busig kissekatt. 👍

Men de sätts fast med tre skruvar så jag ska försöka låna en skruvdragare så det går lite lättare att sätta fast dem. Snart så…!😎

Johan-Metsäkansan
10/2/16, 7:58 PM
#3

Hon är då bra smart. Hoppas att barnsäkringarna funkar.

Dimocarpus
10/2/16, 10:52 PM
#4

Det är en streetsmart lady. En dam i min smak :)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
10/3/16, 11:31 AM
#5

#3 och #4 Tack så mycket!🌺 Ja Sindra är en riktigt klurig tjej, som inte bara har lätt för att lära sig saker, hon hittar på egna utmaningar också!😉😂 Nu hoppas jag barnsäkringarna ska fungera!👍

burmamys
10/7/16, 1:38 PM
#6

Nu är äntligen alla lådor och skåp säkrade med de där små hakarna från Ikea!😃 

Det var inte helt lätt att fixa, hurtsen under nanoakvariet och den likadana hurtsen i sovrummet var relativt enkla och kunde fästas som det var tänkt i instruktionen: 

Men lådsatsen i köket var nästan omöjlig, fanns helt enkelt inte tillräcklig marginal mellan lådorna då fronten var lika hög som sidan. Till slut blev det att den nedersta lådan, som var viktigast att säkra, fick haka i den ovanför. Och skåpdörrarna fick fixas på olika sätt eftersom köksbänken sticker ut rejäla tre centimeter över skåpen. Skåpet med kastrullerna fick vara utan för även spisen som är precis bredvid går ut några centimeter utanför. Men de flesta skåpdörrarna blev såhär:

Känns som att jag lyckats överlista Sindra till slut!😎

En liten stund senare hörde jag ett rytmiskt gnisslande från hallen. Typ "gnek-gnek, gnek-gnek…". Det höll på ett tag och så blev det en liten paus och så började det igen, "gnek-gnek, gnek-gnek". Precis när jag kom ut i hallen för att kolla vad ljudet kom ifrån hörde jag et skramlande rasslande oljud och såg tavlan som satt ovanför akvariet ramla ner bakom akvariet!😡 På akvariet sitter Sindra med stora ögon och flackar med örat och piskar med svansen…!😡😂

Plockade upp tavlan och såg att hon hade tröttat ut de små skruvarna på baksidan som ståltråden var fäst i. Som tur är har jag några fler sådana och lyckades skruva dit nya skruvar, fästa ståltråden på dem och hänga upp tavlan. Hoppas den får vara ifred nu men det finns ju viss risk att detta blir hennes nya tidsfördriv….🥵

Sindra insåg väl att hon skulle låta tavlan vila en stund så hon gick till jobbrummet och tittade ut genom fönstret. "Ska bara kolla lite på utsikten här…."😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: