Annons:
Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 750 ggr
Dimocarpus
2016-10-01 10:58

Utgång i kylan

Hej! Ni som går ut med era burmor på promenad. Hur kallt klarar de av utan "kläder"? Jag vill veta om det är dags att köpa nåt varmt på kroppen. Antar att det är för kallt för de att utforska ute på vintern men med "ulltröjan" på kanske jag kan ta ut de även på en fin och solig vinterdag? Gärna tips på lämplig klädsel och storlek för en ung burma kille (en snygg sådan 😉)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Maria
2016-10-01 11:00
#1

Inte behöver man väl kläder till en katt på promenad???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

burmamys
2016-10-01 14:50
#2

#1 Burmakatter saknar underull så beroende på hur kallt det blir kan de faktiskt frysa. 

Simon har varit helt bekväm med snö under kortare promenader med bara ett par minusgrader, blir det kallare än typ -5 så är han hellre inne. 

Saga ogillar snö, men vill ändå gå ut - om jag bär henne! Så hon har "åkt taxi" på mig några gånger under vintern, jamar lite när hon vill ner och nosa och så. Då har hon haft en fuskfårskinnsjacka för små hundar och varit väldigt nöjd med att ha det varmt och skönt. Får väl konstatera att hon är lite bortskämd….😂 

Sindra har inte upplevt vinter ännu.

Här ser du Saga med sin vinterjacka på en av "taxiturerna" i vintras! Tror det viktigaste är att den är vindtät, en stickad tröja blåser det igenom så den gör väldigt lite nytta.🙂

Dimocarpus
2016-10-01 20:42
#3

#1. Jag är en sån som tar ut mina katter nästan dagligen och vill att de ska få den stimulansen. Nu när vi har varit ute har jag märkt att de inte är lika aktiva och har kalla tassar men de vill fortfarande vara ute. Därav tänker jag på kläder till min burma och även till min andra katt som tycks också fryser lite fast hon har lite underhåll. Som sagt burmor har ju inte underull som t.ex. huskatter har så det är inte konstigt om de behöver nåt att täcka. Nej, annars är jag inte heller för kläder på en katt. Mina katter gillar knappt selen och halsband så nej. Bara när vi går ut så "tänker" de knappt på det och det går utmärkt att gå i selen men när vi kommer in så protesterar de. Tack Burmamys, jag ska kolla efter någon som skyddar de mot vinden. När jag ändå är pågång, kanske tasskydd också 😉😂 (det var ett skämt)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: