Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 778 ggr
burmamys
2016-12-30 11:48

Simon gillar sin massage

Ni som hängt med här ett tag vet att Simon får massage varje morgon, för att slippa ha ont av sin artros i vänster armbåge. Han har bara artros just där, så han mår fint på kosttillskott av grönläppad mussla och lite massage varje morgon. (de två översta bilderna här är tagna för en månad sedan, innan Sindra hann tugga bort Simons ögonbryn).

När vi vaknar är Simon snabb på att springa in i badrummet med mig och där rullar han runt på golvet och spinner, och så får han lite massage och gos! 😉

Det är inte så svårt, veterinären visade vilken muskel jag skulle vara noga med, men jag kliar och masserar honom bakom öronen också och längs sidorna på halsen, på magen, ja överallt där han vill, och Simon kråmar sig och trycker huvudet mot min hand och spinner så högt han kan!😍

Ofta hoppar han upp på toalettstolen efter en stund, för mer massage…😃

Sedan duchar jag, och bortstar tänderna m.m., och Simon sitter då och övervakar allt jag gör, så jag inte missar något!😂

Men med tiden har Simon blivit så förtjust i sin massage, att han ofta skyndar sig att följa med in i klädkammaren också, och hoppar upp på byrån och trycker sig mot mig och charmar in sig och spinner så det dånar. 

Och jag kan ju inte motstå utan det blir som han vill en stund till! Till slut blir Simon så avslappnad att han gäspar….😴

"Åh vad skönt jag blev alldeles avslappnad…"

"Matte blir det inget mer…?"

Men Simon är alltid positiv och ser genast fram emot nästa roliga händelse, även om det är ett par timmar dit: "Men då, då är det snart dags för mellis!"😃

Och så händer det förstår att han slänger sig framför mina fötter lite då och då under dagen. Ofta får han lite gos då med!

Visst finns det fler hopplöst godkrävande katter där ute?😂😍

Annons:
Aleya
2016-12-30 11:53
#1

Har en katt som bara MÅSTE få magen kollad efter juvertumörer. När hon ser mig så kastar hon sig bara med magen i vädret och så får man kolla. Andra ska bli borstade. Men roligast är juvertumörer. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2016-12-30 12:11
#2

Hahaha!😍😃 Eller så vill hon bara att du ska gosa med hennes mage……?😉

Aleya
2016-12-30 12:23
#3

#2 katter brukar ju inte gilla det i alla fall. Men jag har kollat juvertumörer på henne sedan hon var unge och det är som rutin att vi känner. Min andra hona vill aldrig visa magen om det inte är på hennes villkor. Och gubbarna ska vi inte tala om. Men massage gillar många av dom. Och ganska hårt. Och smisk vill dom ha. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2016-12-30 12:34
#4

Ja katter är underbara! 😀❤😂

burmamys
2016-12-30 13:11
#5

#3 En nyfiken fråga, varför har du kollat henne för juvertumörer sedan hon var unge? Någon särskild anledning till oro? 😓

Aleya
2016-12-30 13:24
#6

#5 kollar henne då hon ätit p-piller och det ökar risken för just juvertumörer. Försöker göra det på andra honan men hon är inte lika villig. 😐 eller unge var hon inte men när hon började äta p-piller.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
burmamys
2016-12-30 15:31
#7

#6 Okej då förstår jag! Ja jag kollar Sindra ibland också, av samma orsak. Men hon tror ju att vi bara gosar! 😻

Aleya
2016-12-30 15:58
#8

#7 ja fast jag annonsera ju och säger: Ska vi kolla juvertumörer? 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Dimocarpus
2017-01-21 17:12
#9

Vilken snygg herre, "nästan" lika het som min chokladkille 😉 Han är förstås etta på min snyggolista, om man får vara lite egoistisk men Simon är en riktigt stilig kille.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-01-21 19:29
#10

Hehe Simon är så snäll och tar inte illa upp för du är ju matte till din chokladkille.😉 Simon hälsar och tackar!😃

Upp till toppen
Annons: