Kattprat och historier

Blivande familjemedlem

2017-01-20 16:26 #0 av: grandma

Om en månad kommer min lilla importkille hem till oss. Hans namn är Orinoco än så länge men han får förmodligen ett nytt namn. Det är en cremekille som jag förhoppningsvis kommer att ställa ut. Om inte så blir han i alla fall en efterlängtad och älskad sällskapskatt . 

Kan tiden gå tillräckligt fort tro? 

Anmäl
2017-01-20 16:29 #1 av: Fransu

Han var något av det sötaste jag sett på länge. Hjärta

Anmäl
2017-01-20 16:33 #2 av: grandma

# Fransu, tack och  jag säger inte emot dig. SkrattarKär

Anmäl
2017-01-20 17:06 #3 av: Aleya

Åh jösses så söt. Tycker han liknar en Nisse 😂 knäppt jag vet när han säkert ska bli någon slags champion. Men han var för jäkla söt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2017-01-20 17:46 #4 av: grandma

#3 En tomtenisse ? Eller bara en Nisse? Skrattar Tack Aleya,  jag är störtkär kan jag väl säga.

Anmäl
2017-01-20 18:12 #5 av: Aleya

#4 bara nisse. Förutom till jul då får han hete tomtenisse. 😁
Jo jag blev som kär också. Han hade så vacker färg.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2017-01-20 19:29 #6 av: Björksätter

Grattis till nytillskottet! Han är verkligen bedårande söt. Hoppas dina två kissar hemma tycker det oxå.

Det blir spännade att träffa er på utställning i framtiden :).

Är han steriliserad eller ska han få träffa några flickor?

Anmäl
2017-01-20 20:07 #7 av: grandma

Tack Björksätter! Han är fertil tills jag tycker det är dags att kastrera. Det beror på hur han uppför sig. Han kommer inte att få träffa några flickor men han har en fin gammal stamtavla så det hade kanske inte varit så dumt men...det går inte.

Anmäl
2017-01-20 23:50 #8 av: Coffeas

Jag är så glad för din skull! Han är verkligen fin!! Ska bli spännande att följa honom i framtiden! 💕

Anmäl
2017-01-21 09:00 #9 av: grandma

Tack, Coffeas! Spännande är bara förnamnet. 😁

Anmäl
2017-01-21 10:55 #10 av: burmamys

Men oj vilken sötnos han är den lille prinsen!Kär 

Personligen tycker jag att Orinoco är ett ganska fint namn. Manligt och  väldigt exotiskt,SkrattarNamnet kommer från den stora Orinocofloden i Venezuela. https://sv.wikipedia.org/wiki/Orinoco Många av de mest lysande tetrorna och cikliderna vi har i våra akvarier kommer från Orinocofloden, som kardinaltetra och fjärilsciklid, mfl. http://www.fishbase.org/trophiceco/FishEcoList.php?ve_code=53

Ska verkligen bli roligt att följa honom här, och se hur hans blivande storasystrar tar emot honom. Gissar att de kommer att ta väl hand om den lille plutten och lära honom alla trix om hur man charmar matte!Skämtar

Anmäl
2017-01-21 11:58 #11 av: grandma

#10 Tack så mycket! Jo Orinoco är fint och jag vet att det är en flod så då kan ju River vara fint men jag har så många förslag att jag varken vet ut eller in. 

Det ska bli intressant att se hur det funkar men jag är ju van att introducera katter med varandra så det blir väldigt försiktigt. Kanske en i taget får träffa honom. Cupcake kan ju vara en bitch men när jag hade katt boende i mitt sovrum nyligen så var det Elsa som fräste utanför dörren. Cupcake var nyfiken och satt och väntade, 

Anmäl
2017-01-21 12:02 #12 av: burmamys

Ja de kan överraska ibland!Gapskrattar Vad har uppfödaren berättat om hans personlighet? Mjuk och gosig, vild och busig,snällast i kullen, kaxigast av alla ...?Cool

Anmäl
2017-01-21 14:10 #13 av: grandma

Mycket bra temperament och busig som en kattunge. Verkar inte extremt åt något håll. Sen vet vi ju att killar oftast är mer laidback än tjejerna . Men vi får se. 

Anmäl
2017-01-21 14:15 #14 av: burmamys

Låter lovande!👍 Ja vi får se. Spännande! 😀

Anmäl
2017-01-21 17:18 #15 av: Dimocarpus

Oj, Grandma, vilken sockerbomb! Otroligt söt, jag börjar faktiskt fatta mer och mer tycke för den röda och cremefärgade burman. Egentligen spelar det ingen roll för mig hur min nästa burma ser ut (inget jag planerar att skaffa än men mitt motto är ju alltid minst en burma i resten av mitt liv, just nu är jag jätte nöjd med min och har inte tid för fler katter än de två jag har hemma). GRATTIS och ser fram emot att följa Orinoco. 

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Anmäl
2017-01-21 22:35 #16 av: grandma

Tack Dimocarpus!  Skrattar

Anmäl
2017-01-25 14:37 #17 av: kara_murray

Vilken sötnos!!! Han kommer att få det superbra hos er!!!

Anmäl
2017-01-25 18:40 #18 av: Björstorp

Så roligt att vänta på tillskott, han ser helt oemotståndlig ut på alla bilderna och särskilt på den sista, med den blicken..... trött!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.