Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 1629 ggr
grandma
1/20/17, 4:26 PM

Blivande familjemedlem

Om en månad kommer min lilla importkille hem till oss. Hans namn är Orinoco än så länge men han får förmodligen ett nytt namn. Det är en cremekille som jag förhoppningsvis kommer att ställa ut. Om inte så blir han i alla fall en efterlängtad och älskad sällskapskatt . 

Kan tiden gå tillräckligt fort tro? 

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
Fransu
1/20/17, 4:29 PM
#1

Han var något av det sötaste jag sett på länge. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

grandma
1/20/17, 4:33 PM
#2

# Fransu, tack och  jag säger inte emot dig. 😃😍

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Aleya
1/20/17, 5:06 PM
#3

Åh jösses så söt. Tycker han liknar en Nisse 😂 knäppt jag vet när han säkert ska bli någon slags champion. Men han var för jäkla söt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

grandma
1/20/17, 5:46 PM
#4

#3 En tomtenisse ? Eller bara en Nisse? 😃 Tack Aleya,  jag är störtkär kan jag väl säga.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Aleya
1/20/17, 6:12 PM
#5

#4 bara nisse. Förutom till jul då får han hete tomtenisse. 😁 Jo jag blev som kär också. Han hade så vacker färg.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Björksätter
1/20/17, 7:29 PM
#6

Grattis till nytillskottet! Han är verkligen bedårande söt. Hoppas dina två kissar hemma tycker det oxå. Det blir spännade att träffa er på utställning i framtiden :). Är han steriliserad eller ska han få träffa några flickor?

Annons:
grandma
1/20/17, 8:07 PM
#7

Tack Björksätter! Han är fertil tills jag tycker det är dags att kastrera. Det beror på hur han uppför sig. Han kommer inte att få träffa några flickor men han har en fin gammal stamtavla så det hade kanske inte varit så dumt men…det går inte.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Coffeas
1/20/17, 11:50 PM
#8

Jag är så glad för din skull! Han är verkligen fin!! Ska bli spännande att följa honom i framtiden! 💕

grandma
1/21/17, 9:00 AM
#9

Tack, Coffeas! Spännande är bara förnamnet. 😁

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
1/21/17, 10:55 AM
#10

Men oj vilken sötnos han är den lille prinsen!😍 

Personligen tycker jag att Orinoco är ett ganska fint namn. Manligt och  väldigt exotiskt,😃Namnet kommer från den stora Orinocofloden i Venezuela. https://sv.wikipedia.org/wiki/Orinoco Många av de mest lysande tetrorna och cikliderna vi har i våra akvarier kommer från Orinocofloden, som kardinaltetra och fjärilsciklid, mfl. http://www.fishbase.org/trophiceco/FishEcoList.php?ve_code=53

Ska verkligen bli roligt att följa honom här, och se hur hans blivande storasystrar tar emot honom. Gissar att de kommer att ta väl hand om den lille plutten och lära honom alla trix om hur man charmar matte!😉

grandma
1/21/17, 11:58 AM
#11

#10 Tack så mycket! Jo Orinoco är fint och jag vet att det är en flod så då kan ju River vara fint men jag har så många förslag att jag varken vet ut eller in. 

Det ska bli intressant att se hur det funkar men jag är ju van att introducera katter med varandra så det blir väldigt försiktigt. Kanske en i taget får träffa honom. Cupcake kan ju vara en bitch men när jag hade katt boende i mitt sovrum nyligen så var det Elsa som fräste utanför dörren. Cupcake var nyfiken och satt och väntade,

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
1/21/17, 12:02 PM
#12

Ja de kan överraska ibland!😂 Vad har uppfödaren berättat om hans personlighet? Mjuk och gosig, vild och busig,snällast i kullen, kaxigast av alla …?😎

grandma
1/21/17, 2:10 PM
#13

Mycket bra temperament och busig som en kattunge. Verkar inte extremt åt något håll. Sen vet vi ju att killar oftast är mer laidback än tjejerna . Men vi får se.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
burmamys
1/21/17, 2:15 PM
#14

Låter lovande!👍 Ja vi får se. Spännande! 😀

Dimocarpus
1/21/17, 5:18 PM
#15

Oj, Grandma, vilken sockerbomb! Otroligt söt, jag börjar faktiskt fatta mer och mer tycke för den röda och cremefärgade burman. Egentligen spelar det ingen roll för mig hur min nästa burma ser ut (inget jag planerar att skaffa än men mitt motto är ju alltid minst en burma i resten av mitt liv, just nu är jag jätte nöjd med min och har inte tid för fler katter än de två jag har hemma). GRATTIS och ser fram emot att följa Orinoco.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
1/21/17, 10:35 PM
#16

Tack Dimocarpus!  😃

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

kara_murray
1/25/17, 2:37 PM
#17

Vilken sötnos!!! Han kommer att få det superbra hos er!!!

Björstorp
1/25/17, 6:40 PM
#18

Så roligt att vänta på tillskott, han ser helt oemotståndlig ut på alla bilderna och särskilt på den sista, med den blicken….. trött!

burmamys
1/27/17, 1:55 PM
#19

Ser fram emot att få se lite fler bilder när sötnosen har landat och fått träffa Cupcake och Elsa!😍

kara_murray
7/17/18, 9:09 PM
#20

Jag är nyfiken på hur han ser ut nu efter mer än ett år… Du har kanske lite bilder att visa??? Tack på förhand 😊😊

Annons:
grandma
7/23/18, 2:55 PM
#21

#20  Tråkigt nog så accepterade aldrig mina honor honom. Min Elsa som är världens snällaste försökte men han var för hårdhänt mot henne och hon har sjukdomen Feline Hyperesthesia och kanske även FOPS. Hon blev rädd, skrek   och sprang undan vilket gjorde att min andra hona började mobba henne.  När han var 6 månader vägde han 3 kg och var stark som en oxe. Han var så vansinnigt fin och vacker, med en fantastisk kropp och bara lite spökmarkeringar på bakbenen. Men efter 3 månader när man kunde skära i spänningen i luften hemma så meddelade jag uppfödaren att jag måste omplacera honom. Hon tog genast kontakt med en annan köpare i Göteborg som hade hans bror och då blev det så att de kom hit och hämtade honom. De kunde inte heller se sig mätta på honom.    Dessvärre 2 månader senare råkade han ut för en fruktansvärd olycka och avled omedelbart. 😕"He wasn´t ment to be" 😕 som hans uppfödare sa.  På något sätt var det för mina tjejer som om han aldrig funnits. Lugnet lägrade sig i vårt hem igen och de hittade tillbaka till varandra.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

kara_murray
7/23/18, 10:07 PM
#22

Men åh vad tråkigt att det slutade så tråkigt…. Men skönt att dina tjejer fått tillbaka sitt lugn… Hoppas du finner en ny fin kille eller tjej som funkar bra med dina tjejer..

grandma
7/23/18, 11:36 PM
#23

Ja jag är glad att det blev bra mellan dem igen. Burmor kan ju vara väldigt knepiga på det sättet, ibland när det blir osämja så är det för alltid.

Jag vågar inte ta hem någon mer katt så länge Elsa finns. Känns inte rätt ifall det inte fungerar igen. Jag ville så gärna ha en kille men det var inte meningen.  Cupcake skulle nog acceptera en ny om hon var ensam men hon är rätt nöjd  med Elsa.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

MonicaLagerquist
7/28/18, 6:17 AM
#24

💔

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: