Annons:
Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1099 ggr
burmamys
2017-01-29 11:13

Utställning i Västerås 23 april

Nu ska Saga få gå på utställning!😃

Den 22-23 april är det internationell utställning i Mimerhallen i Västerås!🙂Det är dock en kategoriindelad utställning, med kategori 2 och 3 på söndagen, övriga på lördagen. Länk till inbjudan finner du här:

http://www.vasteraskattklubb.se/utst%C3%A4llning-33961734

För den som ställer ut för första gången erbjuds "nybörjarservice" av Ingegerd Blomqvist på tel 070-8564040, vilket jag tycker är jättebra, för det kan vara förvirrande att gå på utställning för första gången.👍 För den som har långt att åka rekommenderas Good morning hotell (021-120220) och Scandic (021-4955800). Länkar till mer info om hotellen:

 http://visitvasteras.se/aktor/good-morning-vasteras/

http://visitvasteras.se/aktor/scandic-vasteras/

Jag hoppas att Saga ska tycka det är lika spännande som förra gången, då hon nyfiket såg sig omkring på alla katter och människor i lokalen. Är lite orolig för hennes avtuggade ögonbryn, men hoppas att det inte ska vara något problem, eller vad tror ni som har större vana vid utställningar?🤔 

Alldeles oavsett hur det går för oss så hoppas jag på att träffa många härliga burmor och deras ägare! Jag tycker den sociala biten med utställning är väldigt viktig, att få tillfälle att träffas och prata lite, och kanske lära känna några nya burmaägare också!😎

Någon mer här som ska till utställningen i Västerås?🙂

Annons:
burmamys
2017-01-29 11:32
#1

Både Glen Sjöbom och Sirpa Lindelöf, som båda är duktiga på burma, är med i domarlistan!😃 Ni som har mer erfarenhet kanske känner till flera av domarna i listan? Något som jag personligen också upplever som positivt är att de planerar för burlös panel, och att ägaren själv får bära fram katten till domarbordet.👍

Det brukar ju vara många utställningar på våren, och detta år är inget undantag. Utställningen i Västerås ligger helgen innan Scandinavian Winner Show i Norge, två veckor efter utställningen i Malmö, och samtidigt med utställningen i Umeå.

Men Saga och jag håller tummar och tassar för att många burmaägare ska komma till Västerås!😃

Björksätter
2017-01-29 18:08
#2

Det hade varit roligt att träffa er där. Vi åker till Nyköping 25 mars med både Sam och Nell. Tänkte ställa några fler gånger i år. Främst Sam, Nell är inte förtjust i långa bilresor så hon får vara hemma. Om hon blir premier i mars så måste vi väl dessutom utomlands med henne för att få fortsätta i Sverige sen. Och resa så långt tror jag hon avstår. Får se vilka fler utställningar vi åker på Sam och jag. Jag håller med om att den sociala biten är viktigt. Till Nyköping vet jag inte om vi kommer känna någon. Vårt vanliga sällskap är inte med iaf. Men hittills har jag hittat flera nya bekantskaper varje gång. Senast träffade vi en trevlig abbessinierägare som jag pratade mycket med. Hoppas Saga tycker det är roligt den här gången med. Vi håller tummarna för att det går bra!

grandma
2017-01-29 18:17
#3

Therese S ska nog ställa i Nyköping  och i Västerås. Mary också tror jag.  Kanske,kanske kommer jag till Nyköping en dag om jag får åka över dagen med någon,

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

ThereseS
2017-01-29 18:36
#4

Jag kommer med mina killar både till Nyköping och Västerås. Ska gå assistent på båda ställena men hoppas ändå chansen att hälsa på er.

burmamys
2017-01-30 11:27
#5

#2 Åh, jag som hade sett fram emot att äntligen få en chans att träffa er. Nåja, det lät ju inte helt omöjligt ändå? Västerås är ju en hel månad senare än Nyköping!😉

Men förstår ju om ni har annat bokat. Ja, visst går det att hitta trevliga människor på utställningen, den biten ordnar sig nog, men det är ju extra kul att träffa burmaägare, och särskilt sådana jag "pratat" med här på Burma iFokus, men inte träffat live ännu.🙂

Tack så mycket, jag håller tummarna att det går bra för er i Nyköping också!🌺

#3 Ja Mary har jag pratat med, ser fram emot att träffa henne!😃 Hade ju varit roligt att träffa dig också, men du kanske är upptagen den helgen?🙂

#4 Vad kul att du kommer!😃 Även om du har mycket att göra så hoppas jag vi hinner säga hej vid något tillfälle!😉

grandma
2017-01-30 18:38
#6

#5 Jag flyger förmodligen till Björkstakattens utställning den helgen som Västerås är.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
burmamys
2017-01-30 21:23
#7

#6 Okej, ja det blir ju svårt att vara på två platser samtidigt. 😉 Men om du skulle ändra sig och välja Västerås istället så hoppas jag att du säger till! 😊

grandma
2017-01-31 22:37
#8

Absolut!

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Dimocarpus
2017-02-04 00:12
#9

Jag hoppas att jag kan delta. Det sägs att kattens första året är dyrast då dels äter de mer som kattungar och ungkatter dels behöver de vaccineras (årligen) om det ska bli en avelkatt så blir det ytterligare kostnader (inte mycket men det kostar också). Jag sparar pengar och hoppas att det räcker. Får också hoppas att jag får skjuts och hjälp till utställningen. Kan inte lova 100 då det hänger helt på ekonomin och hjälp men viljan finns som sagt! :) Det vore kul att träffa er live också!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-02-04 18:06
#10

#9 Åh vad roligt! Hoppas du får skjuts och att budgeten går ihop så vi kan ses på utställningen! 😀👍Bra också om du får lite hjälp så att Nani kanske kan bli pappa. Det är ju bara bra för burmarasen om flera hanar, som är fina och har bra stamtavla, får gå i avel! 😊

Dimocarpus
2017-02-04 19:31
#11

Ja, jag hoppas att intresse finns. Han är ju så bra på alla sätt om jag får säga det själv =)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

alouette
2017-02-07 02:29
#12

Synd att vi inte rör oss i samma regioner. Jag håller mig i söder. 🐱  Ilga

burmamys
2017-02-07 13:13
#13

#12 Ja, men du har berättat tidigare om varför du helst inte åker så långt.🙂

Saga hoppas att det blir ett gäng trevliga burmor på utställningen som hon kan spana på.😉 Och att domaren inte ska bry sig om att Sindra har tuggat bort hennes ögonbryn! Verkligen ingen som har erfarenhet av detta?

Annons:
grandma
2017-02-07 22:12
#14

Nä vet baran nån som fått morrhåren avtuggade.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Upp till toppen
Annons: