Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 791 ggr
burmamys
2/5/17, 12:06 PM

Vad säger katterna?

En sak som Simon och Saga ofta gör, är att de har små diskussioner med varandra. Undrar om någon av er känner igen det här?😎

De diskuterar nästan varje morgon när de ska få sin frukost. De kan se smått irriterade ut och vevar tassarna mot varandra. Ber om ursäkt för oskarpa bilder!

Igår såg jag dem ha en sådan diskussion i vardagsrummet. Det brukar gå till på ungefär samma sätt varje gång, och händer väl typ några gånger i veckan. Det är inget nytt fenomen, utan de har haft de här diskussionerna ända sedan de blev riktigt goda vänner, för drygt två år sedan!

Ofta börjar det med att Saga går fram till Simon och sätter sig och viftar med en tass mot honom, och då gör han samma sak tillbaka!

Efter ett par tassviftningar ökar intensiteten och Saga, som ju är mindre, brukar då stå upp för att få mer kraft i tassviftandet. Väldigt ofta möts deras tassar och greppar varandra någon sekund innan de släpper taget.

Sedan fortsätter de på samma sätt, men byter tass då och då, antagligen för att inte tröttna!

Sedan avtar det igen och de sitter mest och tittar på varandra, och vevar ibland till med tassen bara lite grann.

Nu är de klara och Saga har upptäckt att jag tittat på dem hela tiden!

Sindra är aldrig inblandad i de här samtalen, och sitter ibland någon meter ifrån och ser lika frågande ut som jag. 

Vad tror ni att Simon och Saga säger till varandra?🤔

Annons:
Aleya
2/5/17, 12:33 PM
#1

Dom kör ju sten, sax och påse med varandra. 😉 Så dom vet vem som ska göra vad under dagen. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2/5/17, 12:59 PM
#2

Hahaha ja så måste det ju vara…!😂

Dimocarpus
2/5/17, 4:37 PM
#3

😂😂😂 ja, hur ska de "ta hand om" alla familjemedlemmar på bästa sätt under dagen. Vem tar vad osv… eftersom du är matte och Sindra är "barnet" så delar de ju på ansvaret över "hushållet" därför är det viktigt med ett morgonmöte innan dagen startas.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2/5/17, 5:32 PM
#4

Ja tänk vad många viktiga beslut de måste enas om för att kunna sköta dagens plikter!😂 De gånger de diskuterar på kvällen också, då kanske någon av dem tycker att den andra inte skött sin del av överenskommelsen tillräckligt bra? 😉

Aleya
2/5/17, 5:42 PM
#5

#4 ja då är det dags för utvecklingssamtal vett du. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2/5/17, 6:54 PM
#6

#5 Precis! 😀👍

Annons:
grandma
2/5/17, 9:47 PM
#7

#Aleya ! 😂😂😛

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

alouette
2/7/17, 2:20 AM
#8

Kanske ngn form av kraftmätning.🐖 / Ilga

burmamys
2/7/17, 1:08 PM
#9

Vet du, jag tror du har rätt!😎 Det ser ju ut som att Saga vill provocera eller utmana Simon lite grann, och han svarar med att göra samma sak som hon gör, varken mer eller mindre. Och efter en stund verkar de båda ha "diskuterat klart". Bara 5 minuter senare kan de ligga i hög och tvätta varandra, så det verkar ju inte vara så allvarligt. 

Andra gånger rullar Saga in sig under magen på Simon, och då brottas de en stund, de verkar mest tycka att det är ett roligt tidsfördriv. Samma sak när de jagar varandra. Brottas och jaga är sådant som Sindra också gör, med stor glädje! 

De här tassviftningsduellerna har jag däremot inte riktigt förstått, men nu när du skrev att det kan vara någon form av kraftmätning så känns det ju helt rätt. 

Tack!🌺

Upp till toppen
Annons: