Annons:
Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 2217 ggr
burmamys
2017-05-25 12:12

Nya hyllor på balkongen!

Så har äntligen de nya hyllorna skruvats ihop!😃 

De heter Fjällbo och kommer från IKEA, så det tog 2-3 timmar att skruva ihop varje möbel (2 möbler). De är tänkta som vardagsrumsmöbler, men ytan är pulverlackerad och träet är också lackat, så jag tror de kommer klara sig bra. Den del som sticker ut kan jag täcka med presenning om det skulle regna ordentligt. Dessutom var detta den enda stabila och någorlunda höga hyllmöbel jag hittade efter en rundvandring i nästan alla möbelaffärer i Västerås. Såhär blev det:

Bakre delen har dörrar nertill, så jag kan stänga in påsarna med jord och annat smått och gott som katterna inta bör leka med:

Främre delen:

Och så med klösträdet, som också blivit stabilare av att stå mot hyllan, och fungerar nu som trappa till katternas liggplats på hyllan. Det gör också Simon mer trygg med att ligga på översta platsen i klösträdet nu när det finns två vägar ner, och det inte längre gungar så mycket när han hoppar upp/ner.

Saga intog snabbt den nya hyllan där jag lagt ut mormors trasmatta, och satt länge och putsade sig!😍

Sedan intog Simon och Sindra nya utkiksplatsen!

Simon spanade och nosade:

Och Sindra kollade in resten av balkongen från den nya utkiksplatsen:

Simon var mycket nöjd med att få en rejält stabil ligglats på hög höjd!

Och idag på morgonen låg Simon och Sindra och myste tillsammans högst upp i klösträdet.🙂

"Stör inte, vi har det mysigt här!"

Även jag är väldigt nöjd att få plats med alla krukor i en hylla så jag slipper snubbla över dem på golvet, balkongen känns mycket större och luftigare nu!👍

Annons:
Aleya
2018-08-13 20:32
#1

Fina burmamys. Kom in på ditt inlägg av misstag via internet. Hade tänkt fråga hur det gått med inredningen men kom på att du tyvärr inte är med oss. Gjorde lite ont att minnas det. 💖 Du är saknad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: