Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 443 ggr
burmamys
2017-06-27 09:58

Sindra fast i hagelstormen

Igår satt jag och pratade i telefon när det började regna och blåsa hårt. 

Efter ett par minuter övergick regnet i hagel som smattrade ilsket på balkongräcke och fönster. Då hörde jag Sindra pipa från balkongen. Sprang dit och hittade henne i kojan i klösträdet. "Iiiii-iii-iii!!!" pep hon och tittade på mig med stora ögon, så jag dök in i hagelstormen och plockade ut en pipande Sindra och höll henne i famnen tills vi var i säkerhet. Sindra hoppade genast upp i det takhöga klösträdet i vardagsrummet och tittade med uppspärrade ögon på eländet utanför.

Några minuter senare slutade det hagla, och Saga gick ut någon meter, tittade upp på Sindra och vände sedan in igen.

Simon bestämde sig för att vara den modige, han gick ut och inspekterade noggrannt överallt på golvet där det fallit hagel, och kontrollerade även kojan i klösträdet innan han gick in igen.

Det kom ännu en skur, bara regn den här gången, och Sindra gick till köket där hon satte sig och tittade på regnet.

Sindra blev helt klart rädd när det började hagla isbitar, och det kändes som att hon ropade på hjälp. Jag trodde annars att katter ofta gömde sig och blev passiva när de kände sig hotade. Vad har ni för erfarenheter? Berätta gärna!🙂

Annons:
Tjeja
2017-06-27 10:55
#1

Vad mysigt berättat! Rena barnboksberättelsen som passar både barn och vuxna att läsa! Mina kissar ropar också på hjälp när de är rädda. I alla fall om jag är i närheten och de tror att jag kan hjälpa dem. Passiva blir min ena enbart när han inte mår bra och är sjuk. Då drar han sig gärna undan i något hörn. Men även då är han vanligtvis snabb att svara om man får ögonkontakt med honom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

burmamys
2017-06-27 12:28
#2

Tack så mycket Tjeja! 😊 Ja det är kanske ganska vanligt. När jag tänker efter hände en kul grej med Saga förut, hon kom skuttandes och vände upp rumpan i ansiktet på mig för att visa att det hade fastnat en liten bajsklutt. 😍 Katter är nog mer sociala än vad som påstås!

Upp till toppen
Annons: