Annons:
Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 1327 ggr
burmamys
2017-07-11 14:06

Sindra biter sönder nätet

Och jag som var så nöjd med mitt diskreta, genomskinliga nät på balkongen. 😕

Minns ni att Sindra tycker om att promenera på det övre, runda balkongräcket? Här en bild från förra sommaren:

Pratade i telefon när jag plötsligt ser Sindra promenera på det nedre balkongräcket på UTSIDAN av nätet!😮 Blev alldeles kall inombords och sa något i stil med "jag ringer upp om en liten stund". Lockade Sindra med mig mot stolpen på höger sida, för jag antog att det var där hon kom ut. Nästan framme började Sindra klättra upp på min axel istället. Jag försökte sticka in armen från utrymmet mellan stolpen och väggen för att nå henne men hon var fortfarande aningen för långt ifrån stolpen. Hon klättrade istället mer energisk, grävde ner klorna i min axel och kämpade, och så plötsligt gick hon igenom nätet! Kvar blev ett stort hål. 

Nåja, hon lär väl inte hoppa ut genom det hålet så jag trodde hon var säker på insidan nu. Tryckte in grenen mot stolpen mer ordentligt, tejpade igen hålet (vet inte om just det gör någon nytta), pustade ut lite och ringde upp igen. 

När jag pratat klart ser jag Sindra promenera på balkongräcket på utsidan av nätet IGEN!?😭 Tittade mer noga på nätet och hittade ett par stora hål. Så stora att jag kunde sträcka in båda armarna och enkelt plocka ut damen genom det närmaste hålet. Sindra har alltså nu kommit på att hon ganska enkelt kan bita sig igenom det, bara hon håller det sträckt med tassen. Den lilla busungen älskar ju äventyr…! 

Så, nu har jag beställt ett ståltrådsförstärkt nät, och ringt hantverkare. Bara att fixa så fort som möjligt, och till dess är balkongdörren STÄNGD. 

Älskade busunge!🥵❤️

Annons:
NatasjaHemby
2017-07-11 15:51
#1

Vilket mardrömsscenario 😮 Jag har läst om flera vars katter biter sönder denna typen av nät, så jag har personligen valt bort det. Nätet funkar säkert ypperligt för många katter, men eftersom mina katter verkar ha ett litet inslag av bäver så jag tar alltid gnagrisken i beaktning 🤪

SE*Simbelmynes

burmamys
2017-07-11 16:22
#2

Verkligen. Lite ironiskt i sammanhanget är att jag för bara några dagar sedan säkrat stolpen på vänster sida med en skruv i väggen mot vardagsrummet. Kände mig duktig som ordnat detta och hade ingen tanke på att Sindra skulle förvandla sig till en bäver och bita sig igenom nätet…! Så ja, jag får helt enkelt erkänna att nylonnät inte räcker för alla katter. Längtar efter att det ståltrådsförstärkta nätet ska anlända så vi kan njuta av balkongen igen!😊

Dimocarpus
2017-07-11 16:43
#3

Ajaja… jag vågar inte har mina på balkongen alls. De här fertila katterna är snabbtänkta och välstuderade i minsta detalj och plötsligt en dag kom de på hur man gör. Livsfarligt! Uppdatera, Sindra; the street bever-cat 😱

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-07-11 17:48
#4

Ja visst är de fantastiskt smarta när det är något de verkligen vill! 😊 Ska väl sägas att det inte är så lätt att bita av nylonnätet, det kräver viss teknik, att katten har nätet sträckt och biter på ett visst sätt. Men nu när hon kommit på tekniken så är det som med dörrarna, hon fixar det på 3 sekunder. Önskar jag hade haft ork att promenera med dem varje dag nu när balkongen är stängd, men frånsett första timmen (då alla satt vid balkongdörren och jamade) så verkar de ta det med ro. Än så länge…

Dimocarpus
2017-07-11 18:20
#5

Hon är så smart hon, en katt i min smak…. En vacker dag ska vi promenera, Sindra och jag 😉

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-07-11 18:21
#6

❤❤❤

Annons:
Ellismakaroner
2017-07-11 22:15
#7

Kära nån, nu blir jag nervös, ska själv näta in balkong snart 😮 Vad skönt att inget värre hände! Vilket nät är det du har burmamys?


Aleya
2017-07-12 00:00
#8

Åh jösses. Låter som när Stump insåg att hon hade en magisk skalle som kunde "borra" sig igenom myggnät. Hon smet ut på balkongen och har hoppat genom fönstret och promenerat på fönsterkarmen ute. Och smet gjorde hon. Men hon var smart nog att komma då man ropade. Så det var ju tur. Och hon bröt inget utan var bara fånigt glad. Bra det där med stålnät. Hoppas det håller den lilla rymmen på plats.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2017-07-12 12:03
#9

#7 Ja det var inte roligt att se henne på utsidan av nätet, även om hon har bra balans och så.😐 Jag funderade lite och kom fram till att jag kan inte köpa ett styvt nät, typ svetsnät/rådjursnät, för då kommer hon att klättra omkring på det och jag är rädd att hon tappar greppet och ramlar. Kan tänka mig att din oriental också är liten och nätt och lätt skulle kunna klättra omkring på ett styvt nät? 😎

Så jag bestämde mig för att nätet måste vara mjukt och sviktande, men tillräckligt hårt så hon inte kan bita av det. Zooplus har det här ståltrådsförstärkta nätet, och jag tycker det verkar vara tillräckligt bitsäkert samtidigt som det är mjukt:

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/balkongnat_katter/kattnat/342957

#8 Stump låter som en äventyrsälskande katt, som Sindra! 😉Även Sindra kommer fint på inkallning, men tänk om hon skulle tappa balansen, eller få för sig att kolla in grannens trädgård och sen… Nej, bäst att fixa ett ordentligt nät så matte slipper oroa sig så mycket!👍

Aleya
2017-07-12 13:03
#10

#9 ja mamma bor ju inte så jäkla högt så det var ju en mindre fara då hon hoppat. Men nät är bra. Så hoppas du hittar ett bra nät. För tror att stump lätt kan borra igenom metall med den där magiska skallen. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: