Annons:
Etikettavel-uppfödning-och-genetik
Läst 834 ggr
burmamys
11/2/17, 12:07 PM

Vi har öppnat ögonen!

Sindras små bebisar växer så det knakar!😃 Igår kväll fick jag två bilder och två videosnuttar på c:a 10 sekunder vardera. En bild är från i måndags, och den andra från igår. Videosnuttarna går tyvärr inte att lägga in här. I den ena ser vi hur de små knoddarna energiskt kryper och klättrar på varandra, och i den andra ser vi hela gänget dia på mamma Sindra. 

På videon där de kryper omkring tycker jag det syns ganska tydligt att två av de röda är betydligt ljusare så de blir nog crémefärgade!😉

Bilden från måndag 30:e oktober, småttingarna är 10 dagar gamla!😍 Den bruna hanen syns längst till höger, och bredvid honom med ansiktet mot kameran en av de crémefärgade, vet ej om det är en kille eller tjej. Bredvid en röd som ser ut att ha lite kortare nos, vet ej kön här heller (vet bara att en av de fyra som är röda eller créme är hane och de andra tre är honor). Den lilla röda längst bak som sticker upp nosen och kniper med ögonen tycker jag ser ut som den lilla röda som stack upp nosen i en tidigare bild.

Bilden från igår, alltså är de små 12 dagar gamla. Älskar Sindras blick här. Och visst är det den bruna hanen vi får en närbild på här?😍

Busiga, gosiga Sindra, tänk att hon blivit mamma till ett halvt dagis!❤️

Någon som vet om jag kan göra videosnuttarna tillgängliga på något enkelt sätt? Vill helst inte behöva öppna konto på Youtube.

Annons:
Carmarino
11/2/17, 12:09 PM
#1

Oj, vad små bebisar växer fort. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
11/2/17, 12:13 PM
#2

Ja visst gör de!😃😍

Björksätter
11/2/17, 9:26 PM
#3

Så fina de är! Kul att få se lite bilder. Sindra ser stolt och nöjd ut.

burmamys
11/3/17, 12:36 PM
#4

Tack snälla Björksätter!❤️

Dimocarpus
11/3/17, 4:48 PM
#5

Oj, sockersöta ju…. undrar hur många av de får Sindras rejsiga-och-streetsmarta-personlighet. 😂 det blir jobb för uppfödaren alltså!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
11/3/17, 11:22 PM
#6

Vilka dunbollar. Jättesöta! Om du skickar filmerna till mig kan jag lägga upp dem på youtube då jag har konto där.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
burmamys
11/4/17, 11:48 AM
#7

#5 Tack ❤ Hihi jaa det visar sig nog snart. Den ras hen föder upp är generellt sett lite mer stillsam än burmor normalt sett brukar vara, så hen kommer säkert att uppleva Sindras ungar som livliga oavsett. Så jag hoppas de inte blir för jobbiga att hålla reda på. De är ju ganska många dessutom. Samtidigt älskar jag Sindras rejsiga och street-smarta personlighet. #6 Tack snälla grandma vilken bra idé! ❤❤❤ Fixar det lite senare idag, nu väntar jag på en kompis som är lite sen.

Dimocarpus
11/4/17, 2:53 PM
#8

Ja, det förstår jag. De lär ha mycket att göra vilket fall, sex st kattungar har energi nog att lysa en bostad 😃 plus Sindra personlighet på det, blir lite extra kanske.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
11/5/17, 12:45 PM
#9

Precis!😂🥵

Aleya
11/5/17, 6:17 PM
#10

Underbart att se dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
11/5/17, 7:58 PM
#11

Tack ❤

Upp till toppen
Annons: