Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 866 ggr
burmamys
2017-11-10 12:03

Roligaste leksaken på länge

Köpte nya kläder och då satt det små snören i, som jag klippte bort. Saga började genast leka med dem, så jag knöt ihop dem och fäste på en pinne från en gammal vippa. I kläderna fanns en bit presentpapper, sånt där lite genomskinligt och prassligt. Så jag knölade ihop det och knöt fast snöret. 

Både Saga och Simon blev alldeles vilda, kastade sig efter prasselpapperet helt utan att se sig för, Simon till och med dundrade in i balkongdörren av misstag!😂

De blev helt utmattade i omgångar och ville ändå inte sluta, bara hyperventilerade med papperstussen i ett krampaktigt grepp med ena tassen och så började de om igen!😃 Jag blev helt slut innan katterna ville ge sig. Okej att jag har dålig kondition nu, men jag behöver ju bara vifta med vippan…!🤐

Kan varmt rekommendera att absolut inte kasta den här sortens papper utan knyt fast det på en vippa och låt katterna leka! Det håller ju bara för en lek men ändå…

Här är Saga under en av pauserna. Ser ni att hon håller snöret med tassen?

Simon höll sig nära, redo att attackera så snart Saga släpper!

Har ni någon superleksak som ni testat på senaste tiden?🙂

Annons:
Carmarino
2017-11-10 14:14
#1

Sparar alltid snören i t.ex. byxor eller jackor om jag inte använder dem. (Tycker att de oftast bara är i vägen.) Katterna gillar att dra omkring med dem själv. Om den ena drar så jagar den andra. 🙂

Papper vågar jag inte använda, eftersom jag har en "kartongälskare" här hemma. Hon tuggar sönder allt i kartongväg hon hittar, så jag misstänker att ett sådant papper hade blivit reducerat till små, små bitar efter någon timme. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2017-11-10 15:36
#2

Ja snören är alltid roliga!😃

Jag hade inte heller vågat låta dem leka själva med papperstussen, nu var ju jag med hela tiden och plockade bort det papper som lossnade. När jag hade fått nog var det bara en pyttetuss kvar så jag slängde den men sparade snörena till nästa gång. Så länge du är med är det nog ingen fara, Saga är själv en kartongälskare av stora mått!😉

Hade inte vågat låta dem leka själv med snörena heller, de hade ätit upp dem omgående!😂

grandma
2017-11-11 10:23
#3

Snören är bäst men jag måste ta bort dem när jag inte är med annars äter de upp snöret.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
2017-11-11 11:08
#4

Då är jag inte ensam om den saken! Här tar det bara någon sekund innan Saga och Simon börjar tugga på snöret när de fått tag i det…😉

Upp till toppen
Annons: