Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 632 ggr
burmamys
2017-11-13 14:22

Saga tyckte det var dags att byta gardiner =)

Även efter att jag slutat jobba har jag fortsatt ge katterna frukost kl.07.00. Numera går jag och lägger mig igen när jag serverat dem, och de kommer alltid och lägger sig med mig, och så stiger vi upp tillsammans vid nio. 

För ungefär två veckor sedan kom inte Saga tillbaka till sängen. Hörde ett svagt "snapp, snapp, snapp,…" men kunde inte klura ut vad det var, så jag steg upp och såg mig om efter henne. Hittar Saga uppe i det takhöga klösträdet, där hon sitter med gardinen i ett fast grepp med ena tassen samtidigt som hon rytmiskt och metodiskt drar ut en maska i taget med tänderna! 😮😂

Blev så paff att jag tog en bild, och sedan fräste ett argt "App! App!"😡 Saga hoppade genast ner när jag sa ifrån och två minuter senare kom hon och la sig i sängen. När vi steg upp och jag duschat klart m.m. så inspekterade jag skadan. Hon hade troligen suttit där medan jag duschade, för nu såg gardinen bedrövlig ut.😕 

Lite senare, när jag lagade mat hörde jag det där ljudet igen men hann bara ta ett par steg mot vardagsrummet innan hon hoppade ner och försvann bakom soffan. Det här hände ett par gånger till, båda gångerna medan jag var i duschen på morgonen. 

Nåja, katten tycker väl det är dags att jag byter gardiner?😉 Det var ju faktiskt några år sedan, jag brukar inte byta gardiner så ofta. Så jag har beställt ett par nya, och igår hängde jag upp dem. 

Hoppas nu bara att de får vara ifred, hon vet ju uppenbarligen att jag inte uppskattar att hon drar ut maskorna…🤐 Å andra sidan vet hon precis var jag är och när hon kan hålla på. Min enda förhoppning är att maskorna på denna nya ska vara mindre inbjudande då den är i syntetmaterial (inte lika gott) och tätare vävd. Håller tummarna…!👍

Annons:
Carmarino
2017-11-13 14:26
#1

Det är tur att vi har våra kära inredningsarkitekter här hemma, som kan tala om för oss när det är dags att styla om inomhus. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2017-11-13 14:39
#2

Ja eller hur?😂

Upp till toppen
Annons: