Annons:
Etikettfoder-och-kosthållning
Läst 791 ggr
burmamys
2017-11-13 14:56

Simons inbyggda matklocka

Idag, kl.11.59: 

Simon tvättar vänster baktass…

Simon tvättar höger baktass…

Idag kl.12.00: 

"Matte! Det är dags för mellis!!!"

Upphör aldrig att förvånas över hur tidsmedveten den katten är.❤️ Eller, det är snarare som en larmklocka som ringer prick när det är dags, för han ser ofta väldigt förvånad ut när hans inbyggda "matklocka" i huvudet ringer…!😃

Annons:
Carmarino
2017-11-13 15:04
#1

Har han en sovklocka också, eller det behövs inte? 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2017-11-13 15:15
#2

Hehe nej, det är bara mattiderna som är inprogrammerade!😉 Men det är klart, om jag är uppe för länge efter sovdags, då säger han också till! Men inte sådär på minuten.

Dimocarpus
2017-11-13 20:13
#3

Hahahaha…. Vilka charmiga bilder. Det är precis så burmor ser ut när de gör sina tvättar och tänk att du kunde fånga de ögonblicken. Jag dör! 

Mina är inte så minuten. Bara när matte har sovmorgon, då blir det liv hemma så som öppna kylskåpet och frysen tills det piper och matte går upp. Väldigt smart! Men matte går också och lägger sig direkt efter 😃

Simon, så snygg han är. Jag gillar hela han! Färgen, ansiktsuttrycken och framför allt temperament. Jag vet att kortnosig är en standard på utställningar. Men en burma med lite längre nos, precis som Nani och Simon är, är bara så "katt" för mig. Väldigt fin och naturlig, min privata smak. 😍

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Sarah-S
2017-11-14 08:15
#4

#3 Kortnosig är inte en standard på utställning. Burma ska ha en kort trubbig kil däremot. Alla burmor ska ha det oavsett om de går på utställning eller inte. Det är bland annat det som gör en Burma till Burma och inte vilken random katt som helst

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
2017-11-14 11:58
#5

Ja, i standarden står det att burmans huvud ska ha formen av en "trubbig kil", det står ingenting om längden på nosen. Men det innebär ju att nosen inte bör vara alltför lång, om den ska få plats inom en trubbig kil. Sedan tycker jag att vi bör vara försiktiga så vi inte avlar på alltför korta nosar så vi får katter med brachycephala problem. Men det här är ju en annan diskussion.😎

Nu handlade tråden om katters eventuella tidsmedvetenhet!😃 Finns det möjligtvis någon mer katt därute som har en matklocka i sitt huvud?🙂

Läste jag rätt Dimocarpus att katterna väcker dig när du har sovmorgon genom att öppna kyl och frys?!😂Alldeles själva?🤐

Dimocarpus
2017-11-14 12:50
#6

Det var mer jag som ville lyfta att jag gillade Simon och likaså Nani. För de påminner om varann utseende mässigt. Min kille trodde ju Simon var Nani när han fick se en bild på honom. 😂 som sagt, min privata smak. Inget annat. Ja… Nani the king är den enda som har öppnat kylskåp och frys. 😂😂😂 Linou biter i kartonger och min orkidé.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
burmamys
2017-11-14 13:34
#7

Du kan väl lägga in en bild på inbrottskungen?😃 Har du någon gång sett hur han gör, står han på baktassarna och drar i handtaget eller ligger han under kylskåpet och krafsar ut det, eller hur gör han? 🤔

Sarah-S
2017-11-14 13:43
#8

#5 Det är attityden jag stör mig på Det påpekas relativt ofta att man föredrar en typ av Burma än "utställningskatten" precis som om de per automatik vore ohälsosamma pga sitt utseende. Det är dom INTE!! Däremot bör vi föra en diskussion om hur vi ska tolka standarden och hur vi vill att domarna premierar på utställning för att undvika att utseendet blir en hälsorisk Majoriteten av våra burmor lider inte av extrema överdrifter utseendemässigt, men väldigt många har mindre bra egenskaper utseendemässigt som inte direkt kan kopplas till en sundare hälsa Vad i tex Simons, eller ffa Nanis, utseende skulle vara till fördel för rasen och hur ska den matchas i aveln med utseende på honor för att nå ett sundare resultat? Vad är dom starkaste positiva egenskaperna i utseendet? Och svara inte "en lång nos"!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
2017-11-14 14:05
#9

#8 Håller med om informationen du skriver här, Sarah. Tycker dock att denna mycket intressanta diskussion, som har relevans för burmans hälsa, förtjänar en egen tråd! Eller vad tycker du?

burmamys
2017-11-14 16:17
#10

#8 Tänk också på att hålla en trevlig ton, så att alla vågar skriva här.

Dimocarpus
2017-11-14 18:22
#11

#10, jag ska försöka filma när han gör sina inbrott…. 😃 

Tänk om Sindra och Nani hade fått ungar, då hade vi fått samtliga inbrottsexperter. Stackars ägaren! En "streetsmart" + en super "streetsmart" = flera super super (jobbiga) "streetsmartbebisar"  😃

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Sarah-S
2017-11-15 07:09
#12

#9 Absolut gör den det. Dock brukar det sällan komma så mycket åsikter då utan jag ser mest dessa ”tjuvnyp” i andra sammanhang

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: