Annons:
Etikettomplacering
Läst 3155 ggr
burmamys
2017-12-28 17:34

Ett nytt hem till Sindra

Älskade Sindra, jag har verkligen längtat och sett fram emot att få hem henne igen, men inser att min framtid är för osäker och min ork redan nu för begränsad. 

Min cancer är mycket aggressiv och växer trots att jag tar cellgifter. Jag måste därför börja med ett starkare cellgift efter nyår, och då förväntar sig läkarna att jag kommer att bli ännu mer trött och behöva vila flera gånger per dag. Jag kommer inte orka med den långsamma återintroduktion som behövs. Och jag vet inte heller hur länge jag kommer att klara av att bo hemma och ta hand om mina katter.

Så jag har insett att det är bättre för Sindra att få ett nytt hem direkt.

Ni som har läst här förut vet redan att hon är en speciell katt, som kan bli en bästa vän. Hon är kelig, busig och klok.

Sindra är en outcross med stamtavla, hennes pappa är en röd burma och mamma en brun thailändsk huskatt. Sindra har fått en kull på sex fina ungar och säljs kastrerad tidigast den 12 januari, då ungarna har fyllt 12 veckor. Hon är brunskäldpaddsfärgad och väger 3,8 kg.

Eftersom jag inte kan ta hem Sindra så kommer ägarbytet att ske från hennes uppfödare till dig som blir hennes nya matte/husse.

Sindra är en mycket intelligent, livlig och kelig katt, som vill umgås mycket med sin familj. Hon är nyfiken och orädd, och tycker om att leka med vippa, klura ut fodergömmor, rejsa och busa, och hon är mycket lättlärd med klickerträning. Ni kommer ha mycket roligt tillsammans!

Sindra tycker väldigt mycket om att sitta på balkongen och spana efter småfågar så änge vädret tillåter. Men det är viktigt att balkongen är nätad med ett bitsäkert nät (helst ett ståltrådsförstärkt) eftersom hon har bitit sönder nylonnätet jag hade förut. Räkna med att hon älskar att gå på äventyr och kan rymma bara för nöjet att balansera på balkongräcket på utsidan av nätet. 

Sindra öppnar med lätthet lådor, skåp och dörrar, så länge de har vanliga handtag. Skåp och lådor som innehåller sådant hon inte bör komma åt måste förses med barnspärr, och om ni vil hålla en dörr stängd måste ni låsa den.

Hon älskar att rusa upp i det takhöga klösträdet och busa runt där, så någon form av högt, stabilt klösträd är något hon verkligen uppskattar att ha tillgång till. Hon gillar att ha översikt över omgivningen och befinner sig ofta på de höga platser hon kan nå, som bokhyllor, ovanpå dörrkarmen, och liknande. Om ni vill hjälper jag er gärna att välja lämplgt klösträd och balkongnät.

Sindra går gärna ut i sele och koppel, när vädret tillåter. Hon är mycket nyfiken och vill undersöka allt som verkar spännande. Så det gäller att vara uppmärksam, hon kan plötsligt försöka klättra upp i ett träd, eller hoppa över staketet till grannen!

Sindra är en mycket social katt som behöver umgås mycket. Om ni arbetar heltid behöver hon en likasinnad kattvän att umgås med när ni inte är hemma. Eventuellt kan en liten, snäll hund fungera som sällskap.

Sindra tar ofta ögonkontakt och är mycket kommunikativ, du kommer att få en nära vän i henne när ni väl lärt känna varandra. Hon sover i sängen och vilar i soffan med sina människor. Utöver det är transportburen tillräcklig som viloplats, med en mjuk filt i såklart. Hos mig har Sindra lagt sig på min axel varje kväll och tittat på serier i min mobil tills vi båda somnat. 

Sindras namn i stamtavlan är Metsäkansan Paris. Hon är försäkrad i Agria till oktober 2018, därefter går det bra att byta försäkring om ni önskar. 

Sindra äter idag MUSH vaisto cat och tycker mycket om Orijens kattgodis. Hos mig fick hon egenblandad korrekt balanserad barf, men att byta till MUSH var helt okomplicerat. Jag tror att hon även kan acceptera blötmat, hon har aldrig varit särskilt kräsen. Jag är dock glad om hon får fortsätta med MUSH eller om ni vill ge en korrekt balanserad barf, eler ett blötfoder av god kvalitet. Jag hjälper gärna till med råd och tips om så önskas! Vad ni än väljer är jag tacksam om hon slipper äta torrfoder då det är ohälsosam mat, på flera sätt.

Då Sindra saknar underull fäller hon nästan ingenting, endast på våren och hösten fäller hon lite grann, men inte mer än att det räcker att dra en lätt fuktad mikrofiberduk längs rygg och sidor för att samla upp de lösa hårstråna.

I kattlådan är Sindra van vid träfiberbaserat strö som heter Cats´ best öko plus, som kan beställas från Zooplus. Det går säkert bra att byta till vanlig kattsand, själv tycker jag det känns bra att kunna ge ett miljövänligt material i lådan. Tack vare att Sindra äter färskfoder/barf är hennes urin och avföring luktfri, och hon bajsar endast varannan dag. 

Sindra säljs för 2000 kr under förutsättning att rätt hem dyker upp. Jag vill gärna ha kontakt under den första tiden, för att veta att ni trivs tillsammans och för att svara på frågor. Med henne följer hennes transportbur, sele med koppel, matskål, vattenskål, aktivitetsboll och ytterligare två fodergömmor, en yllefilt och en leksak. Sindra finns nu hos uppfödaren i Uppsala. Jag har lovat att ta det första samtalet med intresserade köpare, för att endast hänvisa vidare de personer som jag uppfattar erbjuder det bästa framtida hemmet för Sindra.

Jag hoppas innerligt att du finns där ute, du som kan erbjuda ett bra hem med mycket kärlek, och som längtar efter en intelligent, livlig och kelig katt som Sindra! Jag hoppas att du läser detta och att du kontaktar mig genom att skicka ett pm!

Annons:
Aleya
2017-12-28 17:44
#1

Men vad ledsamt att läsa gällande din hälsa och att du inte kan ta hem Sindra. Jag önskar att jag hade bott närmare så hade jag gärna hjälpt. Jag hoppas hon får ett underbart hem.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2017-12-28 17:45
#2

Usch vad jobbigt för dig. Håller tummarna för ditt tillfrisknande och för att hon hittar rätt hem!

Tjeja
2017-12-28 18:32
#3

💔 Håller också tummarna för att det rätta bästa hemmet för Sindra hittas! ❤️

Hoppas att det finns nära dig så du kan få fortsätta träffa Sindra när du orkar och vill emellan dina behandlingar! ❤️🐱

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[KatarinePierce]
2017-12-28 18:46
#4

Hur gammal är Sindra?

burmamys
2017-12-28 18:49
#5

Tack snälla ni för all värme och omtanke! ❤❤❤ Prata gärna med era vänner och bekanta, och visa dem den här annonsen. Min högsta önskan är att Sindra ska få ett riktigt bra hem, och att jag ska klara av att bo hemma och ta hand om Simon och Saga så länge som möjligt. Vågar inte ens tänka på den dag jag måste omplacera dem också…

burmamys
2017-12-28 18:49
#6

Sindra fyllde 2 år den 21:a oktober 2017.😊

Annons:
[KatarinePierce]
2017-12-28 18:55
#7

Hur funkar hon med hund? Vi har en hundvalp hemma. jag kan absolut tänka mig ta hand om tössen 🙂

burmamys
2017-12-28 20:38
#8

Jag vet inte men tänker mig att det beror på hunden. 😊 Om du är intresserad, skicka PM där du presenterar dig och beskriver hur Sindras liv hos dig skulle se ut.

Herveaux
2017-12-28 23:44
#9

Jag bor strax utanför Uppsala och ska höra mig för i bekantskapskretsen!

Hur ställer sig Sindra, du och uppfödaren till (djurvana) barn i nya familjen?
(Ber om ursäkt ifall du nämnde det i annonsen, trötthjärna här.🤦‍♂️)

Jag håller tummar och tår för att ditt mående blir bättre och att Sindra inte flyttar längre bort än att ni kan fortsätta träffas!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sarah-S
2017-12-29 08:10
#10

#9 Nu ska jag inte svara i burmamys ställe men rent generellt älskar påhittiga burmor barn eftersom de alltid har något spännande på gång och ofta ger katten mer uppmärksamhet än vuxna många gånger, jag hoppas det är fallet med Sindra

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
2017-12-29 10:21
#11

Tack snälla Herveux!❤ All hjälp är varmt välkommen! Sindra har bara träffat barn några gånger, men då har hon alltid varit glad och nyfiken och snabbt blivit vän med barnet/barnen. Om de har lekt med henne har jag fått avbryta till slut, för varken Sindra eller barnen ville sluta. 😉 Tack Sarah-S för att du hjälper mig att svara när jag inte hinner.❤ Och ja, Sindra är lika förtjust i barn som de flesta burmor. Det har snarare varit så att Simon och Saga drar sig undan när det blir för stojigt, medan Sindra bara fortsätter leka. 😀

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Herveaux
2017-12-29 16:52
#15

#11 Inget att tacka för!🙂
Kastade ut en fråga till min nära vän som har stor bekantskapskrets i Uppsala, flesta har barn på 0-10år. Håller tummarna!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Denna kommentar har tagits bort.
burmamys
2017-12-29 18:35
#17

#15 Det är ju ofta det bästa sättet att hitta ett bra hem, genom att fråga i bekantskapskretsen. Och nu får jag förhoppningsvis tillgång till fler bekantskapskretsen, genom att ni som finns på iFokus och kanske har läst tidigare inlägg om Sindra frågar era vänner, och länkar till den här annonsen. 👍 Usch det här är bland de svåraste mest smärtsamma saker jag gjort.😥 Älskade katt, jag vill bara att hon ska få ett bra hem hos människor som älskar henne.❤

Dimocarpus
2017-12-29 18:56
#18

Jag förstår dig… Det är inte lätt. Det finns ju tid att leta ett bra hem till henne så vi tillsammans hjälps åt. Hon måste få ett stabilt för-evigt-hem, någon kattälskare som gillar en aktiv katt som är både gosig och väldigt smart.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Herveaux
2017-12-29 19:24
#19

#17 Känner med dig. 😢 Så otroligt starkt och osjälviskt beslut att göra det du tycker blir bäst för Sindra, hur ont det än gör. 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kara_murray
2017-12-30 09:33
#20

Men vad tråkigt att Sindra inte kommer hem till dig och Simon och Saga.😢😢😭😭 Jag hoppas verkligen att hon kommer få ett hem som hon trivs lika bra som hon gjort hos dig. Och ett plus vore om den nya ägaren är medlem här på ifokus… Det är ett tufft beslut du fattat men det är nog det bästa med tanke på din hälsa, ork och för Sindras skull oxå. Det är aldrig lätt att omplacera sin speciella lilla katt men ibland är det det enda man kan göra. Jag kommer sakna att få läsa alla berättelser om vilka bus och andra påhitt hon gjort tillsammans med Simon och Saga men hon kommer säkert underhålla sin nya ägare med massor av bus…. ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Annons:
burmamys
2017-12-30 10:48
#21

Tack kara_murray!❤ Berätta gärna för dina vänner att Sindra behöver ett nytt hem, ju fler omtänksamma människor som frågar bland sina vänner, ju mer ökar chansen att vi hittar ett riktigt bra hem åt henne. Jag tror hon skulle passa perfekt hos någon som vill umgås mycket med sin katt, hon är ju en aktiv och påhittig tjej och vill ju alltid vara nära. 😊

Lalenius
2017-12-30 13:29
#22

Fy så tråkigt, och oerhört starkt av dig!😕 Jag har skrivit ihop ett litet privat meddelande till dig. Vi bor dock i Örebro och jag förstår om du föredrar någon som bor närmre Uppsala.

burmamys
2017-12-30 16:07
#23

#22 Tack så mycket! Jag har svarat på ditt meddelade.😊

Dimocarpus
2017-12-30 19:28
#24

Vad bra att du skrivit så utförligt om Sindra, hennes behov och vad du önskar till framtida ägare. Jag ser mig själv som en seriös köpare och skulle vilja veta så mycket som möjligt om min katt så att jag kan ge den bästa möjliga förutsättning för den.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2017-12-30 19:40
#25

Tack vännen ❤

Dimocarpus
2017-12-30 19:47
#26

Så jag hoppas och tror också att den blivande är seriös. Vi får leta och det vore ju roligt om ni kan hålla kontakten och får fortsätta veta mer om Sindras nya hem.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Herveaux
2017-12-30 19:53
#27

Maken ska skicka runt länk till annonsen bland kollegorna på jobbet (Läkemedelsverket). Tror även att dom har ett internt "annonstorg" på deras intranät där han kan posta.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Björksätter
2017-12-31 08:37
#28

Mycket tråkigt att du inte kan ta hem Sina och omständigheterna till varför. Men ett klokt och starkt beslut. Jag har tyvärr inget tips om någon som Sindra skulle passa hos men jag ska hålla utkik. Jag hoppas Sindra hittar ett hem som är henne värdig. Och jag hoppas att du lyckas bekämpa din cancer.

alouette
2017-12-31 16:19
#29

Så väldigt tråkigt! Hjärtat stannade när jag läste. Hoppas att det ordnar sig med ett bra hem till Sindra. Flera svar har inkommit såg jag ovan.

Lycka själv till i framtiden kära burmamys ❤️& Gott Nytt År !

burmamys
2018-01-03 17:15
#30

#27 Tack snälla Herveaux ❤ Blir så varm i hjärtat av din hjälpsamhet! Håller tummarna för att någon på makens jobb ska bli intresserad av Sindra. #28 Tack så mycket Björksätter, all hjälp uppskattas enormt!❤ #29 Tack Ilga för de värmande orden.❤ Jag hoppas så att någon kattungeköpare läser detta och bestämmer sig för att ta Sindra till sällskap.

burmamys
2018-01-14 18:19
#31

Idag har Sindra fått ett nytt hem! 😃 Jag känner mig enormt glad över att hon nu kommer till ett par engagerade, kloka och omtänksamma människor, som vill utfodra med MUSH/färskfoder, och tycker om att leka och erbjuda fodergömmor, klickerträning och koppelpromenader. Om ett par veckor hämtar de en burmakattunge, så hon kommer att få roligt sällskap. Jag tror jag fått bästa möjliga familj till Sindra! 👍 Stort tack till alla som engagerat sig för Sindra! Ni anar inte hur mycket det betyder för mig. ❤❤❤

Herveaux
2018-01-14 18:25
#32

#31 Åh, vad härligt att höra! ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Dimocarpus
2018-01-14 18:40
#33

Vad kul att höra! Det är ju helt fantastiskt för både dig, Sindra och hennes nya familj. Så skönt att höra! Hjälps vi åt så brukar det gå fort och bra.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Björksätter
2018-01-15 13:42
#34

Så skönt att höra att det löst sig så bra för Sindra!

Annons:
grandma
2018-01-15 19:58
#35

Åh så underbart! Så glad för din och Sindras skull. ❤️❤️❤️

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Tjeja
2018-01-15 20:01
#36

Ååh Grattis till Sindra och hennes nya familj! 🌺🎈

Vilken lättnad så skönt för dig att känna att hon får ett så bra nytt hem! ❤️

Tack för att du berättar för oss också! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2018-01-25 12:45
#37

Så roligt att höra. Hoppas du får rapporter från hennes nya hem, så att vi också kan följa hur hon har det. 🙂❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: