Annons:
Etikettkattungeforum
Läst 1175 ggr
Amina Omanovic
10/22/18, 3:03 PM

Kattungens bajs är för mjukt och luktar ILLA!

Hej vi skaffade en norsk skogkatt(kattunge) för inte så länge sedan typ en månad sen och hennes bajs luktar väldigt illa och är väldigt mjukt och bara när man ska skaka av sanden från spaden så delas bajset och först så testade vi Pussi blöt mat och det var nog det största misstaget vi gjort det luktade JÄTTE ILLA och det var bara 3 dagar efter vi fick henne men sen så testade vi 100%rå mat fast vi hade endå en skål framme med torrfoder men hennes bajs var fotfarande ljust brunt och mjukt sen så testade vi whiskies och det gick också väldigt dåligt så nu ger vi henne rå mat på kvällen och blöt at på morgonen, vi ger henne '' Purina gourmet gold'' och det har vi gjort i cirka 2 veckor men det luktar fortfarande väldigt illa och igår så var det lite blod i hennes bajs VAD SKA VI GÖRA!!! SNÄLLA HJÄLP MIG!!

Annons:
Gronstedt
10/22/18, 3:06 PM
#1

Sök veterinär så fort du kan. Långvariga magproblem tar hårt på en liten katt.

Maria
10/22/18, 3:36 PM
#2

Är det inte bäst att låta katten äta den maten som uppfödaren har gett och sedan väldigt sakta fasa ut till det man vill att katten ska äta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dimocarpus
10/22/18, 7:20 PM
#3

Är katten parasit testad? Fråga uppfödaren. Det borde de veta. Annars gör det själv via "Kolla masken". Det finns mer än bara "vanliga" maskar att testa på. Du kan ringa till SVA för bättre hjälp. Testa Giardia och TF t.ex. 

När katter är så unga så är det definitivt inte bra att byta foder så mycket, det gör man långsamt för att dels inte uppföra magen men också få magen en chans att vänja sig vid nya bakterieflora.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
11/1/18, 7:29 PM
#4

Så här skulle jag göra. Fånga kattens träck , gärna vid tre olika tillfällen. Det gör inget om det är samma dag.  Jag använde plastskedar som jag hade hemma som jag kastade sen.  La i en liten plastpåse, en för varje prov. Skriv datum och lägg i ett kuvert tillsammans med remissen (Jag köpte ett vadderat på posten) och skicka till SVA. Om de visar positivt går du till veterinär då. Om katten är i dålig kondition och verkar ha förlorat mycket vätska så går du till veterinär direkt. Förutom provtagningen så kan du köpa prokolin på apoteket. Det är som probiotika och jag  brukar även ge fortiflora om de är lite risiga i magen av någon anledning, Får du nån hjälp av uppfödaren?

https://www.sva.se/globalassets/redesign2011/pdf/analyser_produkter/remisser/mik/remiss-parasitundersokning-katt.pdf

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

grandma
11/1/18, 7:30 PM
#5

Ojdå såg nu att det gått ett tag. Hur har det gått för dig och kissen, Amina?

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

MonicaLagerquist
12/30/18, 9:44 PM
#6

Jag undrar också hur det här gått? Hur mår uppfödarna katter?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: