Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 1285 ggr
Lenda
2019-04-07 00:41

Simon o Saga tror vi trivs med oss.

Hej Jag har skrivit om saga o Simon på Facebook sidan Burmaägare och berättat om deras fösta tid hos oss. Det verkar som de trivs men för Simon har det tagit längre tid att knyta an. Nyligen så sov han äntligen kvar på mitt bröst( han vill ligga på bröstet o ansikte mot ansikte helst.) o sov där länge. Från att aldrig ens mjaua kan ha tycka till ofta o svara mig om jag pratar med honom. Så mycket pussar o buffar vi får varje dag. Saga hade lättare att smälta in för hon har attityden vi är till för henne och hon domderar med oss alla och klagar ljudligt om det inte blir om hon vill. Äta, leka m.m. Vi alla inser att vi lyder alla hennes kommandon. Ja man får stålsätta sig ofta för hon är ju så go. Ju mer stimulans hon får desto mindre klagar hon , så jag både tränar med klicker o ger henne utmaningar via aktivitetsspel o katt film o dinglande leksaker. Då blir det lungt en stund. Simon är smart han kollar på henne sen gör han samma fast på kortare tid oftast eller hår o lägger sig istället för att leka. Men ibland får han fnatt o ska bli jagad av någon av oss vem som helst. O rusa runt med mig jagandes efter o jag ska gärna låta mycket ser skräckslagen ut med tjock svans men deg är så kul. Tur han inte orkar så många varv o vi får båda motion. Simons ödmjukhet till livet o försiktighet inför oss är en sådan kontrast mot Sagas gå på anda. Han älskar att buffa o pussa ansiktet på oss Saga hatar vårt ansikte nära sitt o sätter tassarna emellan. Vi var förra helgen på landet för andra gången nu i vinter och nu när snön va borta ville de gå ut. Men då var de två helt nya katten som gick ut. Eftersom de aldrig varit utekatter får de gå i koppel tills vi ser de hittar o känner igen sig. Men gå va de sista Saga ville hon stod mest stilla o pep o skakade de var så läskigt men lite kul samtidigt. Simon gick förbi o puffa o pussa på henne flera gånger o då så sken hon upp o gick en del där han gick. Simon tog för sig med hög svansföring o inspekterade tomten alla gränser o hus i flera varv o var supersjälvsäker. Tills jag rörde locket på komposten som hamnat snett då han for iväg som en kanon o skulle gömma sig - samma när grannen kom förbi o hälsade. Men det blir nog bättre. Vi ska tillbringa hela påsklovet på landet så de får mysa in sig o orientera sig. Simon kom mycket överviktig till oss och veterinären ansåg behövde banta 2 kilo o vi kämpar men ett kilo gick bra men sen tog det stopp , men nu hoppas vi på mer rörelse på landet och delvis dietfoder för att se om det händer mera. Idag märks att han gått ned ett kg i hans steg o leker vildare o hoppar rätt beräknat o få missar när han balanserar på kanter. Vi ser fram emot många dagar med dessa ljuvliga katter.

MTFBWY

Annons:
Carmarino
2019-04-07 13:38
#1

Så roligt att få fortsätta följa Simon och Saga, och så skönt att höra att de har fått ett så bra hem hos er. ❤️❤️❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

smilla2005
2019-04-09 10:58
#2

Så roligt att få höra hur det har gått för Saga och Simon. Eftersom jag inte är med i facebook har jag inte läst dina tidigare inlägg, men är jätteglad för deras skull att de fått ett nytt gott hem. Hoppas att ni alla får en härlig sommar!❤️

alouette
2019-04-09 13:36
#3

Väldigt roligt att få höra fortsättningen om Simon & Saga. De tycks vara olika i sin läggning, men anpassningen verkar gå bra för bägge. Du gör verkligen vad du kan för att de ska trivas och har förståelse för att vissa saker kan ta tid. Du gillar dem och det märker de.

Jag är glad att de hamnade hos dig och har det så bra! Det förtjänar de verkligen ❤️❤️

MonicaLagerquist
2019-05-18 18:35
#4

Vad roligt att höra hur det går för katterna.

Stolt ägare till fem La permer

grandma
2019-05-31 23:05
#5

När de bodde hos Burmamys så var det  Simon som oftast inte vågade sig ut så långt medans Saga var den tuffa. Ibland kom Simon inte längre än till porten. 😃 De verkar ha det kanon hos er och jag gläder mig som de flesta som läst här och på FB.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

petitja's
2019-10-18 09:44
#6

Du anar inte hur glad jag blir av att hitta detta inlägg!! Jag är uppfödare till Saga och blev hjärtekrossad när jag hörde ang burmamys långt efteråt.. Så glad jag nu blir av att läsa att både dom och ni trivs med varandra!! 💕 Uppdateringar är alltid trevligt att få och se 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: