Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1421 ggr
Coffeas
0

Järva-utställning 20-21/7

Vilka kommer till härvas utställning nästa helg?

Anneli_F
0

Jag hade väldigt gärna kommit, men tyvärr var jag lite sen och nu är det helt fullt i kat.III! Skulle någon känna att de vill absa en av sina anmälda katter så får ni jättegärna höra av er, då kanske jag kan få den platsen…:-) Och ni få pengar tillbaka av mig såklart!

Med vänlig hälsning

Anneli Ferm, burmaentusiast

Sarah-S
2

Jag kommer med lilla Ed i klass 11

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Rebeckak
3

Jag är anmäld till klass 12 på söndagen. Det blir första utställningen för både mig och lilla Ziva så det ska bli superspännande. Tips och goda råd emottages tacksamt :)

Coffeas
1

Jag kommer med Ebony i klass 7 (Therese ja sa visst fel tidigare idag) och Sunset i klass 11

Sarah-S
1

#3 vi hjälper dig om du vill. Bara att säga till!

Rebeckak
0

Tack Sarah, kul! 

Hur funkar det - hamnar man automatiskt bredvid de andra burmorna eller slår man sig ner med sin bur lite vart som helst? 

By the way, jag letar efter sån där liquid silk som det står tips om i den här tråden, men kom på att det kanske finns att köpa på utställningen?

Sarah-S
1

Det är burplacering så man blir anvisad plats, oftast hamnar man nära varandra inom samma ras men det kan vara så att du hamnar på annan plats när du bara är anmäld till ena dagen
Kommer man med egen bur så blir de placerade på ett ställe och inte rasvis.

Det brukar finnas att köpa Pet Silk på utställning men jag kan ju inte garantera det
Har du använt det förut på din katt så att du vet hur pälsen reagerar? 
Annars kan det vara bra att inte testa något nytt just på utställningsdagen. Mina katters pälsar kommer inte till sin rätt med silkesdroppar

ilgaliljenberg
2

# 6 Liquid Silk finns kanske att köpa på utställningen. Det finns i olika stora flaskor. OBS! Man skall ENDAST ta en liten, liten, liten, liten, liten droppe av det! Ty det är mkt fett och får du för mkt av det i pälsen på din burma blir pälsen fet och delar sig.

Jag brukar ta en droppe i handflatan och sen ta bort det mesta med papper. Återstoden för jag in i burmans päls mothårs och sen stryker jag medhårs. Pälsen lägger sig fint ner och blir även mjukare av Liquid Silk. Kan verkligen rekommendera det!

Synd att jag inte kommer att vara på utställningen. Då hade jag kunnat visa dig, men jag bor i Skåne och det är för långt att resa geografiskt till dina trakter.

Lycka till på utställningen!

// Ilga

Coffeas
1

Jag använder inte heller silkesdroppar på mina.. Men d passar säkert inte alla katter precis som våra hårprodukter inte passar allas hår..

Rebeckak
0

Tack för tips, då kanske jag skippar att testa det just imorgon :) 

En annan grej jag undrade över, incheckning är ju 07.30 till 08.30, kan man komma när som helst innan 8.30 då? Eller är det 07.30 prick som gäller? Och hur vet man vilken tid man ska upp till domaren sedan?

Sarah-S
1

Du kan komma när som helst mellan 7.30 och 8.30 Det meddelas i högtalaren när domarna börjar sin bedömning och i katalogen framgår hur många katter din domare ska döma innan det är er tur Som ny är det bra att följa sin domares bedömning så man inte missar när katten ska upp

Rebeckak
0

Tack Sarah för snabbt svar, du är en klippa :)

Coffeas
0

Både jag å Sarah är på plats runt 8 i morgon!

Rebeckak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättekul att träffa er igår! Och stort tack för allt stöd och svar på alla mina rookie-frågor :) 

Både jag och Ziva tyckte det var roligt så det blir nog fler utställningar framöver. Men oj vad trötta vi var när vi kom hem!

Coffeas
1

Ja det är slitsamt att vara på utställning! Man är alltid helt färdig när man kommer hem! Men kul är det oxå å spännande! 😜

Sarah-S
1

Tack detsamma Rebecka :) Ser framemot att träffas på fler utställningar i framtiden, ni skötte er med bravur