Burmasugen- Burma rätt för mig?
Hej!
Ensamstående med stort hus. Tillbringar mesta tiden hemma i hus och trädgård när jag inte arbetar. I princip är det bara jag här hemma barnen är utflugna. Är till stor del ute ur en utmattning. Vill ha sällskap, närhet, glädje och kärlek av katt. En social katt som vill vara med.
Ingen erfarenhet av djur mer än av grannarnas och vänners. Burmakatt lockar mig väldigt även om jag ännu bara läst om och hört talas om dem. Vill egentligen ha en och inte två då det är lättare att gå på promenad och göra utflykter med en och tveksam till om jag vill ha den i sängen om natten vilket jag förstår att den absolut vill. Blir det två trivs de bra utanför mitt sovrum om natten?
Burma vill ha kompis som leker på kompis vis och jag som människa och bara en människa räcker inte till? Är det så bör jag skaffa två direkt och inte prova med bara en? Hört någon säga att det blir för mkt med två direkt då jag är ovan.
Är Burmakatt rätt för mig? Blir en katt olycklig om den är själv och tar två katter över här hemma om det bara är jag som är människa? Vill höra era tankar och är extra nyfiken på er som bor ensamma med Burmakatt. Beskriv era kattliv. Ska besöka uppfödare men passar på att fråga erfaren expertis redan nu här.
Tack på förhand.
- Redigerat 2022-04-26 22:39 av Burma3
Hej! Har du skaffat någon Burma? Jag har en underbar kattpojke som är 2 år, fantastiskt kärleksfull, nyfiken och social. Tyvärr måste han hitta ett nytt hem då han inte kommer överens med vår andra burma.