Vattenlek-idéer efterfrågas
Min 3-åriga hona Kat tycker om att titta på rinnande vatten.
Jag vill inte gärna låta en kran stå och droppa hela dagen eftersom det är slöseri på resurser och hon sitter ju inte konstant och tittar.
Det jag hittat i mina gömmor är en tvättmedelsboll som jag fyller med vatten och ställer nära golvbrunnen. Hon går dit och tassar till den när hon vill (flera gånger dagligen) och jag fyller på den då jag besöker toaletten.
Är det någon annan här som har katter som tycker om att titta på rinnande vatten och har ni idéer på hur jag kan möjliggöra för mer vattenlek till Kat? Kanske kan finnas någon barnleksaksgrej som även kan funka för katter, som ni kan tipsa om?
Tror jag ska ta och ställa ned en plastlåda i badkaret med vatten och en pingisboll i så får vi se om det är kul.
Funderar lite på om det finns någon tvålpump som kan vara enkel för en kattass att trycka på så det kommer ut vatten..?
Andra idéer? Brainstorming?!
Min 6-månaders älskar att fiska upp saker ut matskolan. Hon kan hålla på i timmar och står med alla tassarna i. Det blir stort sjöslag på mitt parkettgolv. Har tänkt på att göra i ordning inne i badrummet så hon kan plaska där istället.😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//