Omplacerings katter
Att en katt ska behöva omplaceras är aldrig roligt, men tyvärr så är det ibland den ända lösningen.
Om du är intresserad av en omplaceringskatt, eller har en katt som söker nytt hem så är det fritt fram att skriva ett inlägg här…
Hej
Jag och min flickvän letar efter en burmahanne som sällskapskatt. Vi har sedan innan en kastrerad burmillahanne på 1,5 år så vi är ute efter en sällskaplig katt som har ett liknande temperament. Jag har tidigare erfarenhet av burma så jag vet hur rasen är.
Det vi är ute efter är antingen en kattunge eller en något äldre katt, omplacering eller liknande. Utställning är inte aktuellt så om katten inte uppfyller alla raskriterier spelar det ingen roll, det vi är ute efter är en trevlig, busig katt till vår lilla familj.
Hör av dig om det är någonting på gång. Vi finns på Söder i Stockholm.
Vänlig hälsning,
Tomas och Sylvia
Hej,
en efterlysning! Jag blev nyligen tvungen att avliva en av mina älskade burmor, Boyagarrie Crème Cryptonite BUR · e · (SE)SVERAK LO 179556 ,som fått en tumörsjukdom. Av en tillfällighet såg jag precis idag hans bild som kullfader på en kennelsajt (S* Dragonheart's) - jag tog över honom som kastrerad för fem år sedan och visste inte alls att han hade avkommor. Eftersom hans fosterbror S* Monkey Point's Lotus T nu är ensam och vill ha en kompis undrar jag om det finns någon som har Cryptonite i sin stamtavla? Det skulle kännas så fint att få fortsätta linjen, så att säga!
Eftersom jag förstår att chanserna för detta är minimala passar jag på att anmäla mitt stora intresse för att ta hand om en omplaceringsburma i största allmänhet. Lotus väntar och längtar!
Vi bor på Lidingö utanför Stockholm, i en lägenhet med stor balkong.
Hälsningar,
Kristina
Tror det kommer födas en kull med din hane i stamtavlan snart
#4 Jag tror att det är enklare för dig att hitta en oriental som ska omplaceras inne på http://siames.ifokus.se
(Jag tog bort din bild som du postade i tråden om blå burmor, lägg gärna in den i tråden för creme/röd istället)
I'm only responsible for what I say, not for what you understand